schade tijdens vervanging onderdeel

Sao
Topic Starter

schade tijdens vervanging onderdeel

#1 , 23 mar 2008 17:27

Het gaat om een oldtimer die gerestaureerd was (had het jaar daarvoor een antiroest-behandeling gekregen, ook aan de deurdrempels; 3 maanden ervoor werd hij ook opgekrikt door de jaarlijkse technische controle, de wagen is voor dagdagelijks gebruik ingeschreven, en was hij goedgekeurd)

Een onderdeel van mijn wagen moest vervangen worden.
De garagist plooide tijdens het opkrikken van de wagen (of de wagen is van de krik gevallen) de deurdrempels open. Hij gaf wel toe dat hij veel kracht had moeten gebruiken om het onderdeel te kunnen vervangen. Hij heeft daarvoor zelfs een meerkost aangerekend.

De verzekering van de garagist heeft een expertise laten uitvoeren en vertelde mij dat ik volledig aansprakelijk ben omdat de schade volgens hen enkel aan de ouderdom van de wagen te wijten is.

Mijn vraag: Klopt het dat ik alle aansprakelijkheid moet aanvaarden (zo kan geen enkele oldtimer beschermd worden)? Moet men dus wel rekening houden met de toestand (bijzondere gevoeligheid) van deze oldtimer?

Zo nee, is er dan sprake van gedeelde aansprakelijkheid?
Of kan ik volledig vergoed worden voor de schade o.b.v. contractuele aansprakelijkheid van de garagist of een andere rechtsgrond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sedlex

#2 , 14 apr 2008 17:19

dit is een kwestie van bewaargeving, geen kwestie van gebrekkig product.

In verband met de bewaargeving, zie:

http://www.seniorennet.be/Pages/Nieuws/ ... .php?ID=51&

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”