Garantie gsm telenet

Qbek
Topic Starter
Berichten: 261

Garantie gsm telenet

#1 , 28 aug 2014 10:00

Ik heb een abb. bij telenet met een gsm aan 1 €.Nu heb ik voor de 3 keer m'n gsm toestel in garantie binnegebracht.
Deze is na 1 week in reparatie onherstelbaar verklaard.Nu had ik maar 1 optie volgens de telenet shop,wachten op een vervangtoestel van SONY.
ze willen geen vervangtoestel geven in de winkel van de waarde van het defecte toetsel.
Nu wacht ik al 10 WEKEN!!! op en ander toestel,zowel telenet als Sony geven geen response,wachten is de boodschap...
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 28 aug 2014 10:50

Voor te beginnen kan je hun met een AS in gebreke stellen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 261

#3 , 29 aug 2014 17:00

Wie moet ik aanspreken,telenet zelf of de shop?

Reclame

Franciscus
Berichten: 39091
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 aug 2014 10:57

de shop.

Dus de verkoper

Wet garantie:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wet marktpraktijken - eerst de oude (enkele artikels zijn van toepassing gebleven de rest staat nu in het wetboek economisch recht en dan de nieuwe.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;

In de gevallen dat wij of familie er beroep moesten op doen hadden we de nodige teksten steeds bij ons.
+ een klein opschrijfboekje - zo eentje dat in politiefilms wordt gebruikt door de politie
Als de bediende ons dan beleefd aansprak met goede morgen waar kan ik u van dienst zijn .
Antwoord ...goede morgen ik ben Jef Vermeulen en u bent? meestal geven ze dan in reflex hun naam ... die noteert u in uw boekje samen met het uur - omstandig op uurwerk kijken..
Dan legt u zeer beknopt het probleem uit.
Vermoedelijk zullen ze dan zeggen dat u daar al geweest bent ... aan de hand van gegevens in hun computer.
U haalt nu de wet op garantie boven en wijst hen op de desbetreffende artikels.
Weer wat weerwerk...
In de loop van het gesprek vraagt u naar een print van hun klantenscherm waarop de gegevens staan wat er allemaal al zou gebeurd zijn ( vermoedelijk weigert men dat) noteer dat ze deze weigeren te geven en de reden.
Dan vraagt u de winkelmanager de naam van de winkelmanager en of u die kan spreken.
herhaal scenario
bij verdere weigering zegt u dat u de firma en de beide met name genoemde personen in gebreke zal stellen en dat er tevens een brief naar FOD Economische zaken algemene directie -Economische inspectie Koning Albertlaan II nr 16 te 1000 Brussel zal sturen.
http://www.mineco.fgov.be/menu/new_nl.asp" onclick="window.open(this.href);return false; en naar het oivo.

Heel het gesprek op kalme zelf op wat stille toon. Behalve als er andere klanten in de buurt staan en u dan luid en duidelijk verwijst naar het niet opvolgen van de wet. Daarna terug gewone gesprekstoon.

In een bepaalde winkel in computermateriaal en aanverwante had personeel opdracht stelselmatig te weigeren en de bal af te houden tot de klant sprak van economische zaken en testaankoop.
Enkele verkopers lieten zich dan steeds 'per ongeluk ontvallen' dat ze niets konden doen behalve als de klant economische zaken en testaankoop (Oivo) zou aanschrijven. 8_)
De meeste klanten hadden het snel door en als de winkelmanager dan kwam zei personeel .......maar chef ze gaan een brief sturen naar... :mrgreen:
Zoonlief heeft dat ook voorgehad bij een grote zaak .. een tablet die niet werkte ...
resultaat eerst een andere kleur tablet ...wilde hij niet gezien niet passend in zijn systeem dan een bon want type werd niet meer gemaakt en uiteindelijk enkele maanden wachten dan kreeg hij het vervangtype (dat krachtiger was) en zonder opleg ..en in de juiste kleur.

Per toeval gisterenavond systeem ook toegepast in twee ziekenhuizen om 21 's avonds... hadden bij overbrenging van een patiënte kaar persoonlijke spullen niet meegegeven - patiënte rond de 80 jaar - familie was NOOIT in kennis gesteld - gelukkig dat de poetsvrouw 's avond toch eens naar de familie heeft gebeld -
Was rond 22.30 opgelost - zelf kledij enz gaan ophalen. Steeds namen gevraagd nogmaals al de nuttige telefoonnummers doorgegeven en bij einde gesprek met verpleegkundige ..gegevens gevraagd van diensthoofd - ombudsdienst en dan gevraagd of persoon X nog altijd algemeen directeur was. Want dat was diegene waar ik vroeger altijd mee vergaderde ...
Nog een goede avond verder.....mijn laatste opmerking zal wel via de interne tamtam worden doorgegeven...
Maandag zullen wij dus aan het bellen gaan gevolgd door een uitgebreide mail met vragen hoe dat is misgelopen.. want ziekenhuizen hebben de telefoonnummers gezien vroegere opnames in BEIDE ziekenhuizen.

Terug naar “Gebrekkige Producten”