Beste,
Ik heb onlangs een canvas gekocht (120€). De aangeleverde foto was een collage met een witte buitenste rand.
De aangeleverde canvas was van goede kwaliteit maar de witte rand eromheen was aan één zijde +/- gehalveerd. Hierdoor is het geheel dus wat asymmetrisch geworden. Ik heb contact opgenomen met hun klantenservice en ze willen me hierin zogezegd tegenmoet komen door mij een nieuwe canvas aan te bieden (waarbij ik dan de witte rand zou weglaten om herhaling te voorkomen) aan de kost van productie (20€).
Uiteraard niet veel geld. Maar principieel vind ik niet dat ze me dan echt tegenmoet komen; uiteindelijk betaal ik nog eens de volledige productiekost. Dit heb ik vervolgens zo gecommuniceerd. Daarbij werd ik erop gewezen dat er in de voorwaarden duidelijk omschreven staat dat er rekening moet gehouden worden met een marge aan iedere zijde. Bij nazicht van de voorwaarden staat hier niets van vermeld in de voorwaarden. Echter staat wel in de FAQs vermeld dat er rekening gehouden moet worden met een marge van 2mm. Het verschil is echter duidelijk >2mm. Bij navraag werd dan gezegd dat deze twee millimeter aan beide zijden voorzien moet worden maar dat het ook zo kan zijn dat 1 zijde goed is en dat er van de andere 2+2mm af is. Dit wordt dus niet expliciet genoemd in de FAQs. Ook tijdens het volledige bestel/uploadproces van de foto wordt er nergens melding gemaakt over deze marges. Het effectieve verschil zal +/- 4/5mm zijn.
Nu is 20€ natuurlijk niet veel geld, maar ben ik het principieel er niet mee eens dat als ik een product bestel dat niet in orde blijkt te zijn dat ik vervolgens zelf moet betalen om het opnieuw te laten produceren. Ik zou van de producent verwachten dat ze deze kostenloos zouden vervangen.
In hoeverre sta ik hierbij in mijn gelijk?
Veel dank,
Liam