Beste allemaal,
Ik heb enkele weken geleden een elektrische plooifiets van €1100 gekocht voor van en naar mijn werk te gaan. Dit is 6 weken geleden. Na een week gebruik te maken van de fiets viel de ketting er 3x af, om een dag later door te breken en er vonken uit de batterij kwamen. Goed, ik steek de fiets binnen en laat hem herstellen (onder garantie uiteraard). Ik krijg de fiets weer, maar de ketting blijft er af vallen. Vorige week breekt de ketting opnieuw (deze keer geen vonken). Ik stuur een boze mail en men belt mij met de garantie dat er grondig naar mijn fiets ging gekeken worden en het defect verholpen ging worden. Goed. Nu zaterdag haal ik mijn fiets af. Vandaag rijd ik weer naar mijn werk en weer hetzelfde: de ketting valt er constant af. Nu heb ik nogmaals een boze mail gestuurd, maar nu vraag ik mij af wat mijn rechten en plichten zijn hieromtrend? De fiets inleveren en mijn geld terug vragen gaan ze helaas niet mee akkoord gaan vrees ik. Anderzijds is het wel duidelijk dat er een gebrek is aan de fiets dat- ondanks mijn vele indicaties, niet grondig herstelt wordt.
Per dag dat ik geen fiets heb kost het mij €6 om van en naar mijn werk te gaan, dus heb alles samen nu al €60 uitgegeven doordat zij het blijkbaar nalaten de fiets degelijk te herstellen.
Ik begin het eerlijk gezegd kotsbeu te worden, vuil op het werk toe te komen door de ketting er iedere keer op te leggen, de vertragingen die ik moet incalculeren door dat de ketting er van valt en dan natuurlijk de extra kosten en blijkbaar de slechte service van de fietsenmaker groep.
Kan ik juridisch gezien eisen dat men mijn geld terug geeft (of waardebon) aangezien het mij vrij duidelijk is dat ze mij een product verkocht hebben dat niet aan de omschrijving voldoet? Ik ga nu de producent rechtstreeks mailen en het probleem aankaarten.
Alvast dank voor de feedback!