Hoe een ingebrekestelling sturen,als winkel niet reageert.

skabalie
Topic Starter
Berichten: 183

Hoe een ingebrekestelling sturen,als winkel niet reageert.

#1 , 04 jul 2014 02:16

HI,
ik hoop dat ik juist ben.
We hebben een probleem met de diepvriezer,en hebben hem in de winkel hem mondelings daarvan kennis gegeven,dat hij moest komen kijken,toestel is in garantie.
Er is van die winkel niemand langsgekomen,en nu heb ik hem per mail nog eens aangeschreven,en hem een redelijke termijn gegeven,om het defect te komen bekijken,en eventueel de fabriek of hun aangestelde te laten komen om het te herstellen,of als hij mag en kan,mag hij dit ook doen.
Ik weet,als hij zich daarvan niks aantrekt,dat u hem daarvoor moet in gebreke stellen,om verdere actie's te kunnen nemen.
Maar kan ik via e-mail deze winkel in gebreken stellen,of moet dit nog altijd zowel per gewoon schrijven en aangetekend?
Onlangs heb ik wel gelezen,dat een mail ook een wettig document is voor op de rechtbank,maar weet eigenlijk niet,of ik mail kan gebruiken voor een ingebrekestelling?
Wat zouden jullie aannemen voor redelijke termijn? 10 werkdagen?
Wat ik begrijp,dat als je een ingebrekestelling stuurt,je de winkelier alsnog een laatste poging moet geven.
Zou het hier handig kunnen zijn,de importeur van dit merk te benaderen,of moet alles via de winkel gaan?
Want ik zou liever verder werken met de fabriek indien de winkel blijft moeilijk doen,dan een advocaat er aan te zetten,want dan kan het wel een diepvriezer worden van bladgoud ipv gewoon beschermend metaal.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22583
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 jul 2014 07:39

,of moet dit nog altijd zowel per gewoon schrijven en aangetekend?
.
Wat is er mis met een GEWOOS schrijven, en dan nog best ANGETEKEND.
Een mail wordt gewoonlijk maar gelezen door 1 persoon en is (mogelijks per ongeluk) vlug gewist. Een brief op papier is lijflijk aanwezig op het bureel van de winkelier, en wordt niet zo vlug vergeten door deze persoon, want hij ziet hem nog enige tijd voor hem liggen. Tenzij hij hem moedwillig is de papiermand gooit, zal hij toch eerst nog even aan uw diepvriezer denken, maar dan is het waarschijnlijk geen goede handelaar.

Franciscus
Berichten: 39091
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2014 21:33

Eens lezen :
Garantie
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Wet marktpraktijken:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”