Op 06/05/2014 kocht ik een Mash Seventy Fife.
Geweldige leuk ding om mee te rijden, maar...
Op 13/05/2014 ben ik samen met een vriend een rit gaan maken, hij reed achter mij en zei op een gegeven ogenblik dat ik meer gebruik moest maken van mijn richtingsaanwijzers.
Op zich vond ik dat wel raar, want dat is wel iets waar ik op let.
Dan hebben we aan de kant van de baan eens gekeken en bleek uiteindelijk dat de bedrading van de achterste richtingsaanwijzers doorgesleten was door een paar keer tegen de band terecht te komen.
Deze bedrading stak dus niet weg zoals hij moest wegsteken.
We hebben dit ter plaatse gerepareerd met isolatietape en een klemmetje zodat mijn richtingsaanwijzers het terug deden.
Ik ben dit dan ook nadien gaan melden bij de dealer, deze heeft dit gerepareerd bij zijn eerste onderhoud. (en heb dit mee gerekend gekregen in de prijs van het onderhoud, wat eigelijk ook niet juist is volgens mij)
Een kleine week nadien vertrek ik thuis met de Mash naar het werk, onderweg stop ik om te tanken en zie ik dat het deksel dat de luchtfilter bedekt los hangt.
Als ik het van dichterbij bekijk zie ik dat de “tap” waarmee deze in het frame klikt afgebroken is, bij controle aan de andere kant van de moto aan de klep waar de batterij achter zit merk ik net hetzelfde op.
Dit heb ik dan met plakband tijdelijk opgelost.
Tijdens deze “herstelling” merkte ik ook op dat de luchtfilter een vijs ontbrak. (deze heeft de dealer ondertussen al gratis geplaatst)
Ik ben ermee naar de dealer geweest en deze heeft dit proberen te kleven.
Echter na 3 dagen was de “tap” aan de kant van de luchtfilter terug afgebroken daar waar hij gekleefd was.
Volgens hem kan het niet zijn dat deze afgebroken zijn van het rijden, er wordt gezegd dat ik ze zelf afgedaan zou hebben en misschien terug foutief geplaats heb, maar ik ben er NIET aan geweest.
Bij een nieuwe moto kom ik enkel aan de gas om te rijden en de rest laat ik over aan professionals om dingen er aan te doen, kwestie van de garantie uiteraard.
De dealer kan deze 2 zijdekseltjes vervangen maar dat zou me ongeveer €56 kosten per stuk.
Persoonlijk vind ik dat niet kunnen, op de teller staan nog geen 1400kilometer en hij hang al met haken en brokken aan elkaar...
De importeur van de motor doet ook niet echt moeite, volgens hem moet ik het maar met de dealer uitvechten.
Nu hangen deze desels met zwarte Ducktape vast (zwart omdat het wat minder zou opvallen) maar je kan er als je er naast staat uiteraard niet naast kijken dat die tape er op hangt.
De dealer weigerd om dit in garantie te maken, dus ik zou €112 moeten betalen voor 2 dekseltjes (2 stukjes plastiek) + de "werkuren" om ze opnieuw te plaatsen (wat maar 5 minuutjes duurt, nog niet.)
Kan ik hier iets tegen doen? of heb ik gewoon pech?