Hallo,
Wij hebben enkele maanden geleden een grote schuifpoort besteld. Hiervoor werd een bestelbon getekend, en ook een technische tekening ondertekend met alle gedetailleerde maten op.
Sinds ondertekening van die documenten hebben we een slecht contact met het bedrijf. Op iedere vraag die we stellen bv. hoe iets zal functioneren, of hoe iets er zal uitzien, krijgen we geen antwoord. Nu is de plaatsing (half) gebeurd (ook reeds 1 maand te laat), en blijkt er nog vanalles niet te kloppen.
Het is een houten poort, op bestelbon + tekening staat dat het hout in wildverband moet zijn, maar dit is echter niet het geval. Ook de afmetingen van de brievenbuspaal kloppen niet. Zo moesten we doorgeven hoe hoog de videofoon moest komen, de brievenbus etc, en de maten in realiteit zijn anders. Ook is er een gelakt metalen onderdeel zwaar beschadigd.
De metalen lat heeft men beloofd te herstellen, vraag is nu echter wat er met de 2 andere zaken moet gebeuren. Ik begrijp absoluut niet hoe zo iets mogelijk is, het staat beiden duidelijk in de bestelling. Ik heb al laten weten dat we dit niet ok vinden, maar heb zelf geen voorstel gedaan. Hun voorstel is nu €200 compensatie. Op een totaalprijs van €15000 vind ik dit eigenlijk compleet belachelijk. De poort is niet zoals besteld, dus zouden we eigenlijk een andere kunnen vragen? Zo ver wil ik het nu ook niet drijven, maar zou wel een deftige, eerlijke compensatie willen.
Zijn hier richtlijnen rond, % van totaalprijs dat voor zo'n zaken gehanteerd worden?
Alvast bedankt,
mvg
Tanya