slechte kwaliteit geleverd door producent

blabla84
Topic Starter

slechte kwaliteit geleverd door producent

#1 , 14 apr 2014 17:39

Een tijd geleden kocht ik bij een verdeler van een Nederlandse producent van transformatoren een redelijk aantal van hun producten. Deze transformatoren werden allen bij mijn klanten geplaatst, en uiteindelijk blijken mijn klanten allemaal een kwaliteitsprobleem op te merken.

Na een wekenlange discutie via email stemde de fabrikant uiteindelijk toe om de producten terug te sturen, en zouden ze deze terugbetalen. Ondertussen zijn we weer enkele weken verder en heeft de fabrikant nog steeds niets van zich laten horen. Ik heb vandaag de 2de email gestuurd ter herinnering.

Het gaat over een totaal bedrag (aankoopprijs) van ongeveer 1000 euro. Aangezien ik hiervoor zeer hard heb moeten werken, en tot nu toe al het materiaal op eigen kosten bij de klanten ben gaan vervangen door een ander merk heb ik hier wel een aanzienlijke schade opgelopen, zowel financieel als qua onbetaalde werkuren.

Is het verstandig om via een advocaat de betreffende firma te dagvaarden? Hoe pak ik dit precies aan? Zou ik de firma een laatste maal op de hoogte brengen dat ik hun zal dagvaarden indien ze hun woord niet nakomen?

Alvast bedankt :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 15 apr 2014 03:56

In b2b (business to business) gelden de consumentenwaarborgbepalingen niet. Waarborg is zoals contractueel overeengekomen. Je kan dus enkel rekenen op goodwill van de leverancier (die misschien een geste doet om je niet als professionele afnemer te verliezen)

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”