lekkende boiler

claire_M
Topic Starter
Berichten: 3

lekkende boiler

#1 , 19 feb 2014 17:38

Dag allemaal,

Een loodgietersbedrijfje installeerde 1,5 jaar geleden een elektrisch boilertje voor het warm water in de keuken.

Enige tijd geleden merkten we dat er water uit de boiler in de keukenkast loopt.

We veronderstellen dat dit sowieso onder garantie valt vermits we het product nog geen twee jaar hebben? De garantie geldt ook voor installatie?

Helaas reageert de loodgieter niet op onze mail. Ons laatste contact 1,5 jaar geleden is ook grimmig verlopen (maar alles correct betaald en op factuur en zo).

Welke stappen kunnen we best zetten zodat de loodgieter de garantiewetgeving nakomt?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 feb 2014 17:54

Wat u vaststelt is de normale werking van het overdrukventiel.
Bij verwarmen zet water uit. Om de druk in de boiler te beperken gaat er dan een overdrukventiel open om wat water te laten ontsnappen, waardoor de druk in de boiler wordt begrensd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

claire_M
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 19 feb 2014 17:58

Bedankt voor uw reactie. Het is echter niet het overdrukventiel. Het overdrukventiel is ook aangesloten op de afvoer.

Het water komt uit de aansluiting aan de bovenkant van het toestel. Het is ook bij momenten veel water: het water loopt dan onder de keukenkast uit en moet echt opgedweild worden. Meer dan enkele druppels dus.

Reclame

Franciscus
Berichten: 39400
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2014 19:03

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

claire_M
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 19 feb 2014 19:21

Bedankt voor de reactie. Hier kan ik verder mee.

Nog enkele vragen:
- omvat garantie ook werkuren, of alleen materiaal?
- kan ik rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant van de boiler indien de loodgieter geen gehoor heeft, of heeft dit geen zin?

Franciscus
Berichten: 39400
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 feb 2014 20:06

U hebt een contract met de loodgieter.
Deze is verplicht de 2 jaar garantie te geven onder de voorwaarden voorzien in de wet.
Gebeurd dikwijls dat bepaalde merken ook een fabrieksgarantie geven dus eens naar hun website gaan.

Terug naar “Gebrekkige Producten”