garantie??

Jef 007
Topic Starter

garantie??

#1 , 31 jan 2014 14:51

een vriend van mij is handelaar in meubelen. Vorige maand heeft hij meubelen verkocht aan een zelfstandige ( meubels dienen als kantoor)
Nu zouden er mankementen zijn aan deze meubelen. Kan deze klant de garantie laten gelden? mi is hij geen consument volgens de garantiewetgeving. Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2014 15:01

Klopt alleen de fabrieksgarantie is van toepassing.

In een mij bekende winkel gebeurd het regelmatig dat alles op factuur moet voor hun firma... daarna komen ze reclameren na 20 maanden dat er iets niet in orde is.
Vriendelijk gewezen staat op factuur dus enkel fabrieksgarantie.
Zelfs een geval waar net verkocht product (relatiegeschenkachtig) gevallen was - niet onder garantie - schadebestek € 50 ... ja moest hersteld worden.
Procuct zelf had waarde van 600 €... weigerde daarna de kosten te betalen en is product zelfs nooit komen ophalen zelfs niet na herhaald aandringen.

Jef 007
Topic Starter

#3 , 31 jan 2014 22:11

Franciscus, wat bedoelt u met "fabrieksgarantie"?
moet mijn vriend toch garantie geven?

Reclame

Franciscus

#4 , 31 jan 2014 23:29

Welke garantie geeft de producent op zijn product ... dat staat los van de wet op de marktpraktijken inzake consumenten.
maar de handelaar moet wel een correct product afleveren.

Jef 007
Topic Starter

#5 , 01 feb 2014 09:40

deze meubelen worden in Indonesie gemaakt voor mijn vriend, per container naar Belgie gevoerd en hier verkocht

Franciscus

#6 , 01 feb 2014 15:13

Dan is bij mij weten uw vriend de invoerder en dus aansprakelijk voor de EU regelgeving in België.
Hoe hij dat regelt met zijn leverancier is zijn zaak.

Terug naar “Gebrekkige Producten”