Een tijd geleden heb ik een benzine grasmaaier gekocht bij X. Deze startte moeilijk van in het begin maar gezien dat toestel in gang dient getrokken te worden dacht ik dat het aan mij lag wegens niet genoeg kracht ofzo. Dat bleek uiteindelijk niet het geval, het toestel startte na een keer of 5 gebruiken helemaal niet meer. Ik heb het teruggebracht naar X voor nazicht onder garantie. Gezien ik mijn kasticket niet meer vond wilde men dat niet onder garantie herstellen en stelde men een bestek voor. Ik kan het ook niet opzoeken via mijn rekeninguittreksels want de maaier werd in contanten betaald.
Een tijd later werd ik gebeld, de herstelling zou €120,96 kosten, deze kost wou ik niet want kost bijna evenveel als de grasmaaier zelf. Dus wou ik het toestel weer gaan ophalen. Ik kreeg het toestel echter niet mee en kreeg van X 3 opties:
1. ofwel betaalde ik iets in de €50 voor transportkosten en kreeg ik het onhersteld terug
2. ofwel betaalde ik iets van een €6 en kreeg ik de benzinemaaier volledig gedemonteerd terug
3. ofwel betaalde ik niets en werd de maaier door X herleid tot schroot
Ik heb hiervoor gemaild met de klantendienst van X maar krijg hier eenvoudigweg geen antwoord op.
Op het papier dat ik heb ondertekend toen ik de benzinemaaier inleverde stond niets vermeld over dergelijke kost, enkel dat er voor herstelling een bestek diende te worden opgemaakt. Ik werd ook niet geïnformeerd over dergelijke kosten. Er hing op het moment van inlevering noch op het moment dat ik mijn grasmaaier wou gaan afhalen ook nergens een bericht geafficheerd van dergelijke kosten.
Hoe ga ik verder te werk ? Kan dit allemaal zomaar ? Schakel ik hiervoor een advocaat in ?