Graag jullie advies in volgende situatie. Zo'n 4 weken geleden kochten wij voor onze dochter haar eerste schoentjes. Bij een gespecialiseerde kinderschoenwinkel, voor een serieuze prijs (€99).
Thuis gekomen doen we de schoentjes aan om te wennen. Na 10 minuten binnen stappen kwamen beiderzijds de strikjes die op de zijkant stonden los. Schoentjes terug naar de winkel gebracht op zaterdag, deze zouden hersteld worden en woensdag klaar zijn. Terug naar de schoenwinkel op woensdag, "schoenmaker was niet klaar". Dus weer naar huis, ze zouden bellen als de schoenen klaar waren. Dat werd donderdag, een week later. Zaterdag erop de schoenen opgehaald en na 10 minuten dragen weer hetzelfde probleem. Inmiddels hadden we al 3 weken dure schoenen voor onze dochter staan waar we alleen naar konden kijken.
Een tweede herstelpoging willen we niet. De eerste keer hielp niet, en bovendien zouden we de schoenen dan weer 2 weken kwijt zijn. De gemiddelde gebruiksduur van babyschoentje ligt tussen de 3 a 4 maanden, dus al bij al zouden we makkelijk een vierde tot een derde van de gebruiksduur van de schoenen kwijt zijn aan hersteltijd.
Terug naar de winkel dus, die geen andere gelijkaardige schoenen kan aanbieden die ons bevallen (bottine met vetertjes, stevig genoeg voor een kindje dat pas stapt). De winkel wil noch geld, noch tegoedbon terug geven (ik wil enkel geld terug bij een winkel met zo'n service) maar enkel de schoentjes nu ruilen voor een ander paar. Alleen is er geen enkel paar dat voor ons geschikt is.
Wat nu? Wat zijn onze rechten en hoe pak ik dit aan?