160 eu betaald en geen resultaat voor verstopte rioolbuis

Jeanne
Topic Starter

160 eu betaald en geen resultaat voor verstopte rioolbuis

#1 , 01 aug 2013 17:18

Een week geleden zat de rioolbuis echt dicht. We hadden er zelf al een hoop kalkstukken uitgehaald maar binnen de kortste keren liep ie weer vast. Via de Gouden gids een zelfstandige gevonden die rioleringen onder hoge druk kon uitspuiten.

Na een uurtje liep de wc inderdaad weer netjes door en de rekening werd betaald. Een factuur werd bezorgd via email later op de dag.
Echter nog geen 24 uur later was de riolering weeral verstopt. We hebben de buizen uiteindelijk zo goed als volledig afgebroken in de kelder om ze zelf te kunnen propermaken. Veel werk en vuiligheid.

Ik heb de indruk 160 euro te hebben weggegooid. Is er iets aan te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2013 18:36

Het liep toch door?
En blijkbaar zaten er nog veel stukken in .... maar daar kunt u die firma toch niet verantwoordelijk voor stellen?

Jeanne
Topic Starter

#3 , 01 aug 2013 21:34

Beste

ik heb de indruk dat die man heel goed besefte dat de buis nog verstopt was en zodra er een beetje speling was, zijn boeltje heeft ingepakt. De afspraak was 160 euro voor eerste uur en 75 euro voor elk uur nadien. Hij heeft zijn geld gepakt en is vertrokken, dat is mijn mening. Anders was die buis netjes uitgekuist zoals het hoort en zoals men aankondigt in een advertentie.

We hebben veel werk gehad om die verstopte rioolbuis in een kelder open te maken. Dat is geen prettig werkje ;)

Reclame

Jeanne
Topic Starter

#4 , 02 aug 2013 23:12

Wat een vooroordelen, dank voor de medewerking op dit forum.

Ter info wij hebben een maand lang zelf de klus proberen te klaren. Eerst is de wasmachine onklaar geraakt, dus die kost mag u ook al meerekenen.
Op een bepaald moment zit je gewoon aan je grens en moet je professionele hulp inschakelen. Wat is daar nu mis mee?

Ik ben erg correct met mensen en heb zeker niet geklaagd over de prijs. Alle leveranciers van dergelijke diensten vragen blijkbaar exact dezelfde prijs en ik heb netjes betaald na afloop.

Wat de vervuiling in de afloop betreft, gezien de ongelofelijke hoeveelheid witte afzetting in de buizen en de relatief recente ingebruikname van de woning, vermoeden wij eerder dat de aannemer zo aardig is geweest om de overschot van gips in de wc te gieten met alle gevolgen van dien.
De riolering is pas nieuw aangelegd.

Als er nog mensen zijn die advies willen verlenen, dan hoor ik het graag.

snellemichiel

#5 , 03 aug 2013 00:18

Er wordt hier vaak wel gesproken over een resultaats-verbintenis wat hij dus bij deze nagekomen is.
Hij heeft de buizen uitgespoten tot uw toilet wel werkte. Bij deze is dus eigenlijk een resultaat bereikt.

Om te bewijzen dat hij zijn werk in uw ogen onvoldoende gedaan zou hebben. Is praktisch onmogelijk.
Sinds hij uw buizen heeft uitgespoten en met resultaat want de doorgang was vrij.

Wat er dus later gebeurt is weer iets anders en het komt hem eigenlijk allemaal neer op de bewijslast.
Hoe gaat u dat bewijzen? En zeker als er zoveel externe factoren kunnen aangehaald worden.

En over uw wit poeder, wij hadden jaar geleden ook een buis + put verstopping. Waarbij enkele kruiwagens uit die put gehaald zijn van wit spul!
(Put is geen vaste is een tussenstop tussen het riool.) Bij ons bleek het te gaan om waspoeder dat zich opstapelde. Wil daarmee niet zeggen dat het in uw geval geen gips is.
Gewoon ter zijde deel ik dit even mee.

Jeanne
Topic Starter

#6 , 03 aug 2013 09:17

@ snellemichel

dank voor uw toelichting

Terug naar “Gebrekkige Producten”