Garantie?

sigurros
Topic Starter

Garantie?

#1 , 08 jul 2013 11:36

In maart ging mijn horloge stuk, ik bracht deze binnen bij de juwelier waar ik deze gekocht heb.
Er was een schroefje losgekomen waardoor een schakel eruit was gevallen. De schakel had ik nog, maar de juwelier zei mij dat er meteen een nieuwe band moest geplaatst worden, de schroefjes apart hadden ze namelijk niet.
De garantieperiode van 2 jaar was enkele maanden eerder helaas al verlopen. Echter is er geen garantie op de band van het horloge, dus maakte dit volgens hen weinig uit voor de reparatie.

Wegens omstandigheden heeft het erg lang geduurd voor het horloge uiteindelijk bij de fabrikant werd hersteld en heb ik deze pas op 21 juni teruggekregen. Kostprijs voor een nieuwe band: 88 euro!
Gisteren viel opnieuw een schakel eruit, op precies dezelfde plek. Dit slechts 2 weken na de herstelling.
Kan ik een nieuwe, kosteloze reparatie vragen? Ik ga er toch van uit dat als ik betaal voor een nieuwe band, dat deze dan net zoals de oude toch een tweetal jaar meegaat voor er eventuele problemen optreden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel

#2 , 08 jul 2013 17:02

Een herstelling is een dienstenovereenkomst, de wettelijke garantie van twee jaar is enkel van toepassing bij een verkoopovereenkomst.
U kan misschien proberen de commerciële snaar te raken van de winkel? ;)

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”