bobcat verkocht koper dreigt nu

aceke
Topic Starter

bobcat verkocht koper dreigt nu

#1 , 23 mei 2013 21:29

vorig jaar in april heb ik een 2e hands bobcat gekocht voor het aanleggen van mijn oprit in september
de verkoper verklaarde mij toen dat hij de motor volledig had vernieuwd (ik heb de motor zelf open zien liggen)
2weken later ben ik hem gaan halen en in september na 4h is de koppeling gebroken.

ik heb deze toen laten maken en na 30 min weer kappot (geen geschikte koppeling), ik heb dan een hele dure koppeling laten steken en heb daarna de bobcat op internet gezet met de vermelding van een nieuwe koppeling en dat de motor vernieuwd was.

bij het bezoek van de koper in de garage (ik heb de bobcat laten staan daar omdat die dan droog stond in de winter)
heb ik duidelijk gezegt dat de vorige eigenaar de motor vernieuwd heeft en dat ik de kopeling heb laten vervangen

de mechanieker die de koppeling daar had vervangen heeft toen ook nog tegen de koper gezegt dat de krukas spel heeft van een mm en dat het al een oudere motor is, daarom wilde de verkoper 350e minder betalen en ik ben ermee akkoord gegaan

de bobcat is de remork op gereden en 5 dagen later vraagt de koper zijn geld erug omdat hij de bobcat heeft laten nakijken en dat ze hem verteld haden dat de motor op was

hij zegt dat ik dit geweten moet hebben omdat de bobcat erg veel rook heeft tijdens starten (dit heeft hij ook bij aankoop gezien aangezien deze gedraait heeft).
ik heb de oorspronkelijke emails van de eerste verkoper waar duidelijk instaat dat hij de motor vernieuwd heeft, na aankoop heeft hij bij mij max 20h gedraait

kan hij nu iets maken via het gerecht?
de man van de garage zegt van niet aaangezien particulier verkoop is in de staat dat het zich bevindt, geen garantie dus
ook heeft de mechanieker gezegt dat de krukas speling zou hebben tegen hem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#2 , 24 mei 2013 00:04

Verkoop tussen particulieren, dus geen garantie.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk

snellemichiel

#3 , 24 mei 2013 00:49

Verkoop tussen particulieren is algemeen geen garantie periode.
Als er ook niets overeengekomen is in de verkoopovereenkomst ivb met garanties of retour mogelijkheid.
Zal hij niet echt veel kunnen doen om het probleem aan te kaarten bij u of met rechtsstappen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”