Hoi,
eind augustus verkochten wij onze videocamera tweedehands.
Bij het bekijken en uittesten van de camera door de kopers, werkte de camera niet.
Bij het zoeken naar het probleem (de camera had dit nooit eerder gedaan en had steeds perfect gewerkt) merkten we een defect bandje op. Na het vervangen van dit kapotte bandje door een nieuw, werkte de camera weer volkomen normaal. De kopers hebben dit ook uitgetest en gingen akkoord.
Ze kochten dus de camera.
Ongeveer een maand later nemen de kopers weer contact met ons op dat de camera stuk is. Zij beweren dus dat de camera slechts 20 minuten heeft gewerkt toen zij thuis waren en daarna niet meer. Ze eisen nu dat wij de camera terugnemen en hun geld teruggeven. Ze zeggen dat wij dit wettelijk verplicht zijn omdat de "verkoper verantwoordelijk is voor verborgen gebreken".
Wij stellen ons hier wel vragen bij. Zij hebben de camera dus bijna een maand in hun bezit gehad voordat zij opnieuw contact met ons hebben genomen. In die maand kan er toch vanalles gebeurd zijn met de camera? Zijn wij daar nog verantwoordelijk voor? Hadden zij niet meteen na thuiskomst (en vaststelling dat de camera niet meer werkte) contact met ons moeten opnemen?
Zijn wij verplicht om deze camera terug te nemen?
Hartelijk dank voor uw hulp.
Vriendelijke groeten,
Vera