Korte omschrijving van het probleem:
> Loodgieter installeert een pomp in de garage om water uit regenput te kunnen oppompen
> Pomp lijkt te werken, factuur 1 wordt betaald
> Pomp blijkt na enkele dagen niet meer te werken zoals het hoort zonder duidelijke reden. Werkt soms wel, dan weer wekenlang niet, enz.
> Loodgieter vermoedt een productiefout vd pomp en komt een nieuwe installeren, rekent hiervoor ook geen extra kosten aan, mooi zo
> De nieuwe pomp heeft nog steeds dezelfde problemen als voorheen
> Na lang, lang aandringen komt de loodgieter langs om het probleem verder uit te zoeken. Hij vermoedt een link met een haperende vlotter in het toilet (die vreemde geluiden maakt) en vervangt deze
> De pomp heeft nog steeds dezelfde problemen als voorheen, toilet maakt nog steeds dezelfde vreemde geluiden
> Loodgieter stuurt zijn kat ondanks vele, vele telefoontjes met de vraag om opnieuw langs te komen
> Factuur 2 (dus die voor het 3de bezoek van de loodgieter) arriveert
> Loodgieter blijft herhaaldelijk zijn kat sturen
> Betalingsherinnering voor factuur 2 arriveert
> Loodgieter geeft na een vijandig klinkend telefoontje toe dat hij niet weet waar het probleem zit, en probeert nu te beweren dat het toilet pobleem en het pomp probleem onafhankelijk zijn van elkaar
Moet ik deze factuur betalen? Een deel ervan?
Ja, er is werk geleverd en de loodgieter is geen helderziende om meteen te achterhalen waar het probleem juist zit. Maar ik ben er niet mee geholpen en bovendien weigert hij terug te komen. Bovendien, zelfs al zou hij willen terugkomen, is de kans groot dat dit probleem door deze loodgieter nooit kàn opgelost worden omdat hij niet weet wat te doen.
Wat kan ik doen?
Wat zou u doen?
Alle tips zijn welkom...