fabrikant in gebreke stellen ?

Steven12345
Topic Starter

fabrikant in gebreke stellen ?

#1 , 27 feb 2013 10:50

hallo,

ik ben aannemer en zit met een probleemgeval,
voor het plaatsen van een veranda heb ik gebruik gemaakt van verandaprofielen X,
nu blijkt dat, als deze worden geplaatst volgens hun tekeningen, er barsten in het glas kunnen komen.
Dit is vastgesteld door expert van glasfirma en ik volg zijn redenering.
+ glazen panelen schuiven naar beneden, ook door hun systeem.
Nu is dit wel een vrij bekende fabrikant, kan ik deze in gebreke stellen hiervoor en hoe ga ik best te werk?
Kan ik eisen dat zij de kosten om alles te vervangen betalen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantre

#2 , 27 feb 2013 12:34

Volgens uw redenering zou dus iedere geplaatste veranda van die fabrikant met gebroken glas kunnen zitten ?
Dat kan ik moeilijk geloven.
Glazen panelen die naar beneden schuiven ? De is inherent aan iedere dakbeglazing en daar bestaat een zeer éénvoudige oplossing voor die waarschijnlijk wel ergens op één of andere technische tekening staat vermeld.
Bovendien deed u de plaatsing zelf (denk ik)

u mag mij altijd een pm sturen ik ben (denk ik) beter geplaatst dan u zelf om dit te oordelen. En neen u mag gerust zijn ik heb geen verbintenissen met producenten van veranda's of gammisten (fabrikanten van profielen voor veranda's ramen etc etc etc)

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”