Kan ik product terugbrengen wegens niet tevreden?

evgoeth
Topic Starter

Kan ik product terugbrengen wegens niet tevreden?

#1 , 08 feb 2013 14:22

Een tijdje geleden kocht ik een tablet.
Bij de tweede keer opladen werden we een brandgeur gewaar die van de oplader kwam, stekkertje dat in het toestel zat.
Toestel was niet opgeladen en zelfs via USB ging het niet meer.

Binnengebracht voor herstelling en bon gekregen voor een andere.
Zelfde type toestel niet meer beschikbaar, dus 60 euro opgelegd en een iets duurder gekocht van een ander merk.

Na 14 dagen hoogst ontevreden van dit toestel. Blijft hangen terwijl op internet, filmpjes bekijken onmogelijk en reactietijd touchscreen ettelijke seconden. In vergelijking met het vorige goedkopere model een absolute miskoop.

Is dit een reden om dit terug te brengen en een ander te vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2013 15:39

Een tijdje geleden kocht ik een tablet.
Bij de tweede keer opladen werden we een brandgeur gewaar die van de oplader kwam, stekkertje dat in het toestel zat.
Toestel was niet opgeladen en zelfs via USB ging het niet meer.

Binnengebracht voor herstelling en bon gekregen voor een andere.
Zelfde type toestel niet meer beschikbaar, dus 60 euro opgelegd en een iets duurder gekocht van een ander merk.
Hier had u dus niet mee akkoord hoeven te gaan. Men had u een reparatie, vervanging of geld terug moeten aanbieden. Een bon in de trend van cadeaubon hoort hier niet bij.
Na 14 dagen hoogst ontevreden van dit toestel. Blijft hangen terwijl op internet, filmpjes bekijken onmogelijk en reactietijd touchscreen ettelijke seconden. In vergelijking met het vorige goedkopere model een absolute miskoop.

Is dit een reden om dit terug te brengen en een ander te vragen.
Tenzij uit de specificaties van het toestel zou blijken dat het al deze dingen wel zou moeten kunnen, is het gewoon een miskoop en valt dus niet onder de wettelijke garantie.

ganapathi tantre

#3 , 09 feb 2013 07:19

Tenzij de winkel een eigen teruggeef politiek voert en u aan alle voorwaarden kan voldoen. Maar wettelijk gezien is er denk ik geen verplichting
Persoonlijk denk ik dat dit mogelijk moet zijn als u het toestel niet even kan gebruiken/testen ter plaatse of op zijn minst een kleine demonstratie kan krijgen
Als zo'n aankoop dan tegenvalt zou er een makkelijke retour politiek moeten zijn. In tal van ketens zie je dit terugkomen en dit zelfs voor zaken waarvan je
denkt dat dit niet echt hoeft zoals bvb meubels en ander woningprul.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2013 19:02

Als dat type van toestel dat soort programma's moet aan kunnen dan is het wel mogelijk dat het toestel zelf defect is.
Dan is de garantie uiteraard wel geldig.

Mogelijk kan moderator VdB helpen inzake de technische kant of weet die een website waar men technische vragen beantwoord?

Terug naar “Gebrekkige Producten”