Problemen met gsm.

EveDebr
Topic Starter

Problemen met gsm.

#1 , 31 jan 2013 15:24

Op 25/02/2012 kocht ik een gsm bij X (model Y). We zijn nog geen jaar verder en ik heb mijn toestel al 2 keer moeten terugbrengen. Eerst kon ik niet meer opladen, ze hebben dat hersteld en sinds toen daar geen probleem meer mee. 2 maand terug merkte ik dat telkens ik mijn toestel wilde gebruiken, hij mijn PIN-code opnieuw vroeg. In eerste instantie dacht ik dat het was van in mijn handtas te zitten of ergens tegen te stoten, dat hij uitgevallen was. Op een gegeven moment lag mijn toestel gewoon naast me. Het viel plots uit, startte opnieuw op en vroeg mijn pincode. Nu wist ik dus zeker dat het niet was van in de handtas te zitten of ergens tegen te stoten.
Heb mijn toestel opnieuw binnen gedaan op 08/01/2013 en teruggekregen 2 weken later (dus nu iets meer dan een week geleden). 3 dagen nadat ik mijn toestel terug had, viel hij weer uit en startte opnieuw op. Het probleem is dus niet opgelost. Ik zou nu dus mijn toestel een 3de keer moeten binnenbrengen en dit in nog geen jaar tijd.

Ik vraag me eigenlijk af of ik een ander toestel of teruggave van mijn geld kan vragen? Uiteindelijk is mijn toestel nu nog binnen de garantieperiode, maar na 2 jaar is dat niet meer en ik ben niet van plan elke 2 jaar een nieuw toestel te kopen.

Evelien

[namen verwijderd, dragen niet bij tot topic: Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 feb 2013 10:10

“Art.1649bis...§ 2. Voor de toepassing van deze afdeling wordt verstaan onder :...5° " garantie " : elke door een verkoper of producent tegenover de consument aangegane verbintenis om de betaalde prijs terug te betalen, of om de consumptiegoederen te vervangen of te herstellen, of om er zich op enigerlei wijze om te bekommeren, indien de goederen niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs of in de desbetreffende reclame...Art.1649septies.§ 1. Elke garantie is bindend voor diegene die haar biedt volgens de in het garantiebewijs en de daarmee samenhangende reclame vastgestelde voorwaarden...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

‘Uiteindelijk is mijn toestel nu nog binnen de garantieperiode’

Onderzoek zorgvuldig de HELE tekst van uw garantiebewijs.

Onverminderd voornoemde garantie kan u toepassing maken van :
“Art.1649quater.§ 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van TWEE JAAR te rekenen vanaf voornoemde levering...Art.1649quinquies § 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper…te eisen, hetzij de herstelling of de VERVANGING van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2,hetzij...ONTBINDING van de overeenkomst...”(B.W.).

‘Ik zou nu dus mijn toestel een 3de keer moeten binnenbrengen en dit in nog geen jaar tijd‘

U kan dus een ander toestel of teruggave van uw geld vragen.

Bij weigering kan u klacht neerleggen bij :
http://statbel.fgov.be/nl/geschillen/klachten/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
of uw verkoper voor de (handels)rechtbank dagen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”