pakja verloren

moederjeanne
Topic Starter

pakja verloren

#1 , 07 jan 2013 15:09

ik heb een pakket laten opsturen waarde +-500 euro via kiala naar nederland
ik kreeg een volgnummer , als ik deze ingeef op de site krijg ik te zien ONDERWEG
maar dit blijft er maar opstaan , als ik bel zeggen ze dat ze niet weten waar mijn opgestuurde pakket is en dat ze het gaan onderzoeken
wie is nu eindverantwoordelijke ? de koper heeft mij betaald maar wacht ondertussen ook maar op zijn pakket

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 07 jan 2013 16:10

van zodra u het pakje aan kiala toevertrouwt (of gelijk welke verzend dienst), is het de verantwoordelijkheid van die dienst om het pakje af te leveren zoals 'overeengekomen'.

indien kiala uw pakje kwijtspeelt, zijn zij verantwoordelijk voor de gelede 'schade'.

enige dat u momenteel kan doen is kiala aangetekend (of via mail, liefst beide) in gebreke stellen en eisen dat men alsnog uw pakje levert

vermeld dan duidelijk dat indien geen levering plaats vind binnen de 14 dagen, u het pakje als verloren dient te beschouwen en u de nodige stappen zal ondernemen om uw schade vergoed te zien.

moederjeanne
Topic Starter

#3 , 07 jan 2013 16:18

oke bedankt voor je duidelijke info

maar indien ik dan stappen zal ondernemen waar kan ik dat dan doen ,wie draait erop voor de kosten ?

gr

Reclame

Drone

#4 , 07 jan 2013 17:04

in eerste instantie klacht indienen bij de economische inspectie.

dat is gratis.

later zal het dan via het vredegerecht moeten gaan (alles onder 1860euro), maar dat is dan niet meer gratis.

WP002

#5 , 11 jan 2013 15:52

Niet meer gratis, nee, maar het is de verliezende partij die de gerechtskosten mag ophoesten.

Terug naar “Gebrekkige Producten”