gashaard besteld maar nog niet gekregen

moederjeanne
Topic Starter

gashaard besteld maar nog niet gekregen

#1 , 13 dec 2012 15:17

Een paar maanden geleden heb ik bij een firma een gashaard besteld .
Normaal ging die half december worden geplaatst .

De winkel laat me weten dat het fabriek waar de haard gemaakt wordt werkt met onderaannemers .
een van die onderaannemers dei de verbrandinsmotor maakt is overkop gegaan .

Nu is het fabriek op zoek naar een aannemere die deze onderdelen kan maken voor hen .

Om een lang verhaal kort te maken , de winkel kan zijn verplichting niet nakomen om de haard te plaatsen
ze kunnen zelfs niet zeggen wanneer dit zal gebeuren , ook willen ze mij het voorschot van 1500 euro niet terugbetalen

ik moet maar een andere haard kiezen van een ander merk die kleiner is enz .....

kan ik hier iets aan doen ?

mvg
hans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 13 dec 2012 16:08

U moet ze de kans geven om hun verplichting na te komen, ook al duurt dit iets langer. U kan wel eisen dat dit binnen een redelijke termijn gebeurt. Pas als u dit gedaan heeft kan u contractbreuk inroepen.

Stuur hen een AS waarin u hen wijst op de contractuele leveringsdatum, en dat deze ondertussen als gepasseerd is. Dat u binnen de 14 dagen een nieuwe leveringsdatum verwacht te ontvangen van hen, en dat deze datum niet meer dan 1 maand in de toekomst mag zijn. Dat u, indien u niet tijdig bericht krijgt, u ervan uitgaat dat zij het contract verbreken. Dat u in dat geval ook, volgens artikel 1590 uit het burgerlijk wetboek, onmiddellijk de terugbetaling van uw voorschot verwacht, samen met een schadevergoeding gelijk aan uw voorschot. Dat u dit anders op hun kosten voor de rechtbank zal brengen.
Voor de goede orde ook met de gewone post verstuurd, en met vriendelijke groet.

moederjeanne
Topic Starter

#3 , 13 dec 2012 16:22

U moet ze de kans geven om hun verplichting na te komen, ook al duurt dit iets langer. U kan wel eisen dat dit binnen een redelijke termijn gebeurt. Pas als u dit gedaan heeft kan u contractbreuk inroepen.

Stuur hen een AS waarin u hen wijst op de contractuele leveringsdatum, en dat deze ondertussen als gepasseerd is. Dat u binnen de 14 dagen een nieuwe leveringsdatum verwacht te ontvangen van hen, en dat deze datum niet meer dan 1 maand in de toekomst mag zijn. Dat u, indien u niet tijdig bericht krijgt, u ervan uitgaat dat zij het contract verbreken. Dat u in dat geval ook, volgens artikel 1590 uit het burgerlijk wetboek, onmiddellijk de terugbetaling van uw voorschot verwacht, samen met een schadevergoeding gelijk aan uw voorschot. Dat u dit anders op hun kosten voor de rechtbank zal brengen.
Voor de goede orde ook met de gewone post verstuurd, en met vriendelijke groet.

Beste ,

kan ik identiek neerschrijven wat hier staat ?

ik begrijp deze zin niet ;
Voor de goede orde ook met de gewone post verstuurd, en met vriendelijke groet

Alvast bedankt voor de info

Reclame

Turaki

#4 , 13 dec 2012 18:27

Ik zou het toch iets meer uitschrijven, ik vat maar samen wat u in de brief kan zetten.

En "voor de goede orde ook met de gewone post verstuurd" wil zeggen dat u deze brief ook niet aangetekend verstuurd, zodat ze, zelfs als ze de brief niet afhalen, de inhoud zeker kennen.
"Met vriendelijke groet": u kan toch beleefd afsluiten.

Samengevat, stel uw brief zakelijk op, blijf beleefd en neutraal in uw taal, en dan is het aan hen.

moederjeanne
Topic Starter

#5 , 13 dec 2012 19:14

oke bedankt voor de uitleg

Terug naar “Gebrekkige Producten”