Niet ter goeder trouw

Triene
Topic Starter

Niet ter goeder trouw

#1 , 08 okt 2012 13:14

Hallo allemaal,

wij hebben sinds kort een huis gekocht, alles leek mooi in orde.
Nieuwe keuken, nieuwe vloeren, en ... nieuwe radiatoren.

Over die radiatoren gaat het dus.
Er was ons gezegd dat er nieuwe verwarming ligt. Goed, leek mooi in orde.
Nu met het weer dat kouder wordt, blijken die op de bovenverdieping niet te werken...
Het is nogal een rare draaiknop die erup staat, dus heb ik vlug een smsje naar de vorige eigenaren gezonden om te vragen hoe ik die verwarming op kan krijgen... Antwoord was "gewoon aan de knop draaien, maar ze is wel nog niet aangesloten die verwarming".
Kan dit zomaar? Ons was gezegd: nieuwe verwarming. Ok, er hangt een nieuwe radiator - maar het spul werkt niet.

Kunnen wij aan de hand van die sms bewijzen dat ze niet ter goeder trouw gehandeld hebben?
Wij zouden graag een ingebreke stelling opsturen, en volgens onze notaris moet dit mogelijk zijn indien wij kunnen bewijzen dat er niet ter goeder trouw gehandeld is.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2012 14:09

Hoe, niet aangesloten? Die radiatoren hangen er, zonder dat er buizen voorzien zijn / aangesloten zijn op het CV netwerk? Wat is er juist nog niet in orde, dan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Triene
Topic Starter

#3 , 08 okt 2012 14:53

Inderdaad, de radiator hangt er (nieuw), zonder dat hij aangesloten is.

Reclame

Franciscus

#4 , 08 okt 2012 14:54

Dus geen aan en afvoerleiding..... dat is toch zichtbaar?

mava105

#5 , 08 okt 2012 15:21

En hier dan nogmaals voor de zoveelse keer: als je een huis gaat bezichtigen voor aankoop, neem dan steeds iemand mee die kennis van zaken heeft en niet enkel naar het mooie motief van het behang kijkt of de kleur van het het werkblad van de keuken. Ik denk dat je gekocht hebt wat je hebt gezien, en dat je zelf een verwarmingsinstallateur zal mogen aanstellen om alles verder af te werken. Ben je wel zeker dat er een verwarmingsketel hangt? Is er een gasaansluitiong? Is er een gasmeter? Of is er soms een stookolietank? Ben je hiervan zeker? Heb je hem gezien? Is er voor deze tank een attest? Is er een EPC? Heb je een keuringsattest voor de elektrische installatie?

Gebruiker21

#6 , 08 okt 2012 15:30

Dus geen aan en afvoerleiding..... dat is toch zichtbaar?
Zou ik ook denken. De TS moet toch gezien hebben dat die radiator niet op leidingen aangesloten is? Wat voor zin heeft een radiator op een kamer als er geen leidingen zijn? Da's zoals een luster tegen het plafond vijzen op een plaats waar er geen lichtpunt voorzien is. Hoe ga je die ooit kunnen aansteken?

Als die leidingen effectief nog moeten getrokken worden, vrees ik dat de topic starter best nu nog een installateur contacteert en probeert om dit voor de winter nog in orde te krijgen.

Tenzij de topic starter op papier heeft dat er op iedere kamer van het huis een werkende verwarming is, vrees ik dat hij zelf voor deze kosten zal opdraaien...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”