Vervanging Autoruit

Ine84
Topic Starter

Vervanging Autoruit

#1 , 13 jul 2007 13:20

Hallo,

Vorige week is mijn autoruit kapot gegaan op de snelweg door een steentje. Ik heb een nieuwe laten steken bij mijn garagist. Nu krijg ik mijn auto terug: De ruit trekt op niets: Van boven heb ik een grote spleet. De ruit sluit niet goed aan met de carosserie. Een stuk dat zilver was staat vol met zwarte lijmvegen. Bovendien heb ik een grote kras op mijn auto, die er vooraf niet stond. De garagist reageerde bijzonder grof en kinderachtig toen ik hierover begon. Ik denk dat hij goed genoeg weet dat dit zijn fout is. Kan ik hier iets aan doen? Of heb ik geen poot om op de staan, aangezien het zijn woord tegen het mijne is?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 13 jul 2007 17:28

wat de ruit betreft kunt u in ieder geval eisen dat hij zijn werk opnieuw uitvoert, tot het resultaat wordt bereikt volgens de regels van de kunst. Een garagist heeft een resultaatverbintenis en geen inspanningsverbintenis, de ruit moet dus perfect geplaatst worden.

Wat de kras betreft, dit is inderdaad moeilijker te bewijzen, zoniet onmogelijk zonder de juiste bewijzen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”