Beschadiiging bij levering, welke verplichtingen ??

bandit
Topic Starter

Beschadiiging bij levering, welke verplichtingen ??

#1 , 24 mei 2011 17:36

Hallo,

Onlangs heb ik na een schadegeval een nieuwe garagepoort laten plaatsen. Oorzaak was een motorrijder die de oude poort had geramd.
Dit terzijde.
Bij de plaatsing stelt de installateur vast dat het onderste element (sectie) beschadigd is van de poort en meld dit aan zijn baas.
Hierbij word reeds gezegd geen probleem dit deel word vervangen onder garantie.
Nu na een een aantal weken is de Fabrikant van de poort de sectie komen vervangen. Dus niet de verkoper van het product wel de fabrikant van de poort (Normstahl). De persoon die de herstelling uitvoerde meld echter een enorm kleurverschil tov de andere delen. Dit alles wel na plaatsing.
Hij neemt de nodige foto's en meld dat ik zal worden gecontacteerd door Normstahl en/of mijn installateur. Ok dacht ik.
Na twee dagen telefonisch contact gekregen door de Fabrikant met de melding dat ze de poort ter plaatsen zonder demontage gaan komen spuiten in zijn geheel. Het geeft zelfs een dubbele bescherming die extra laag en zo word de kleur terug geheel het zelfde voor de hele poort.
Ik stel echter vragen bij dit proces en zeg dat ik hiermee eigelijk niet akkoord kan gaan maar ga eerst even contact opnemen met mijn installateur.
Ik zal hem later vandaag terugbellen zeg ik aan de persoon. Na contact met installateur probeer ik terug de persoon te bereiken van Normstahl, je kan al raden dat lukt me om de een of andere reden niet meer. Dus voorlopig heb ik een duidelijke mail gestuurd met de vermelding dat ik hun ingebreke wil stellen voor de herstelling van de poort. Door de manier van herstellen krijg ik een product dat niet overeenstemt met het product waarvoor ik gekozen en betaald heb. Ik meld ik gekozen heb voor hun merk uit oogpunt van kwaliteit en ik deze door de manier van herstellen niet ga bekomen.
Hoe moet ik hier verder te werk gaan indien zij niet overgaan tot vervangen van het geheel of element met kleurverschil door een element zonder kleurverschil.

MVG
Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2011 13:37

U hebt er goed aan gedaan het herspuiten niet te aanvaarden. Dat het extra bescherming biedt is een leugentje om u over de streep te trekken, denk ik. In tegendeel: de laag die erop gestpoten wordt, zou kunnen beginnen afbladderen na verloop van tijd. De kwaliteit van dat herspuiten kan nooit dezelfde kwaliteit van de kleuring in de fabriek zijn. Eis dus inderdaad panelen die uit de fabriek komen, geen herspuiting.

Stel de installateur (want u hebt een overeenkomst met hem, niet met de fabrikant) in gebreke via AS en eis waar u voor betaald hebt. Hebt u de factuur reeds betaald? Indien niet, in uw AS vermelden dat u de factuur betaald, zodra u een poort in de correcte kleur hebt ontvangen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#3 , 01 jun 2011 15:44

De kwaliteit van dat herspuiten kan nooit dezelfde kwaliteit van de kleuring in de fabriek zijn. .
In de fabriek wordt die verf gebakken, en dat is veel sterker dan gewoon herspuiten.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 01 jun 2011 16:27

Voila, een kenner ;-). Bijkomende vraag: hoe kan de TS er zeker van zijn geen herspoten poort te krijgen? Voor hetzelfde geld breken ze de volledige poort uit, herspuiten ze die bij de installateur / fabrikant, en brengen deze terug...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra

#5 , 02 jun 2011 00:45

En zo doende is de stemmingmakerij op basis van totaal gebrek kennis ter zake begonnen.
i rest my case want het is toch vechten tegen de bierkaai.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21

#6 , 06 jun 2011 09:07

En zo doende is de stemmingmakerij op basis van totaal gebrek kennis ter zake begonnen.
i rest my case want het is toch vechten tegen de bierkaai.
Jaja, we weten het al. De consument is steeds in fout in uw ogen. Je valt in herhaling, en door de mand. Iedereen weet hier ondertussen wel dat je een "kleine zelfstgandige" bent.

Terug on topic nu.

ganapathi tantra

#7 , 07 jun 2011 21:26

een kenner zoals jij kun je niks wijsmaken hé :wink:

en om de twijfelaars te overtuigen: 99 % van alle op maat gemaakte deuren in worden in de natlak gezet.
De meest gebruikte tecvhniek daarvoor is momenteel HVLP (high volume Low Pressure). Zeker voor zaken
die ter plaatse worden uitgevoerd. En dergelijke zaken ter plaatse uitvoeren is een gegarandeerde goede
technioek en niet alleen voor garagepoorten.
TS heeft geen enkel argument om te twijfelen aan de kwaliteit van dergelijke operatie.
Het verspreiden van berichten door anderen alsof dit helemaal niet goed is bewijst nogmaals dat men beter
zwijgt over zaken waarvan men duidelijk kan stellen dat er een zwart wit situatie is zeker als men technisch niet onderlegd is. Je kan een mening hebben
en dan zit je in een grijze zone maar dit gaat hier over een techniek die reeds lang bestaat en waar zelfs een aantal bedrijven in actief zijn en erkent.
Heeft ook niks met kwaliteit van de laklaag of zo te maken. In de Scandinavische landen worden al decennia lang
industriele lakken op waterbasis gebruikt.
De argumentatie dat de consument geen gelijk zou hebben is in deze dus eigenlijk wel juist. Of ze nu uw poort bij u
thuis dan wel in de fabriek lakken maakt weinig of geen verschil uit om de kwaliteit van de laklaag te garanderen.

en voor Dhr Tom VDJ: ik ben uw persoonlijke aanvallen ondertussen echt wel beu hoor.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21

#8 , 08 jun 2011 08:54

en voor Dhr Tom VDJ: ik ben uw persoonlijke aanvallen ondertussen echt wel beu hoor.
"Persoonlijke aanvallen"? Als je niet op je lange tenen getrapt wil worden, steek ze dan niet uit. Bij vele posts van mensen die over een probleem met een aannemer gaan, kom jij tussen met een repliek in de zin van "jullie weten er allemaal niets van, moeten jullie beter informeren, en het is allemaal jullie eigen fout!". Die reacties zijn we ook meer dan beu. Ze zijn niet constructief en getuigen van uw partijdigheid.

Ik ben trouwens niet de enige die u hier in het verleden al op gewezen heeft, laat dit ook duidelijk zijn.

En nu dus WEL terug on topic, AUB!

bandit
Topic Starter

#9 , 22 apr 2012 17:34

Einde van het verhaal.
Volledige nieuwe poort geplaatst al is dit ook in 2 keer moeten gebeuren.
Eerste exemplaar 3 van de 5 elementen beschadigd voor levering, zat volledig in een krat verpakt en toch 3 zwaar beschadigd.
Terug naar de fabrikant. Nieuwe besteld dus weer 6 weken wachten.
Nu eindelijk vorige week alles netjes, Nieuwe poort zonder beschadigingen geplaatst.
Ps De aanhouder wint.

Bedankt voor jullie reacties.

Terug naar “Gebrekkige Producten”