Maar het feit dat ik in Nederland woon betekent toch niet dat de verkoper dan niet aan de Belgische verplichtingen hoeft te voldoen? De auto is helemaal niet ge-exporteerd en is ook niet verkocht als zijnde "voor export". Er staat toch niet dat er geen carpass hoeft te worden afgegeven bij verkoop aan een buitenlander?Het gaat hier dus over een verkoop voor export. Carpass en keuring zijn in dat geval niet van toepassing. Koper moet zelf zorg dragen om aan de regels die in zijn thuisland van toepassing zijn te voldoen.
Uit het betreffende reglement:Maar het feit dat ik in Nederland woon betekent toch niet dat de verkoper dan niet aan de Belgische verplichtingen hoeft te voldoen? De auto is helemaal niet ge-exporteerd en is ook niet verkocht als zijnde "voor export". Er staat toch niet dat er geen carpass hoeft te worden afgegeven bij verkoop aan een buitenlander?Het gaat hier dus over een verkoop voor export. Carpass en keuring zijn in dat geval niet van toepassing. Koper moet zelf zorg dragen om aan de regels die in zijn thuisland van toepassing zijn te voldoen.
Overigens ben ik er inmiddels achter gekomen dat de verkoper vaker auto's verkoopt en onder verschillende namen.
"Mijn kampeerwagen", die de verkoper volgens eigen zeggen verkocht vanwege het feit dat zijn vrouw liever een caravan had, blijkt 4 maanden geleden door een mevrouw uit Vlaams Brabant voor 3000 euro te zijn verkocht aan een opkoper.
Haar naam staat nog op het kentekenbewijs.
Al zijn verhalen blijken op leugens te berusten.
Ik slaap er al heel wat nachten niet van.
Dank voor de link.Hier kun je klacht neerleggen en/of mogelijk voor een regeling tussen jullie beiden laten zorgen.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de factuur staat nergens dat de "technische controle ten laste van de koper" is bovendien is de camper een kado voor mijn vader die in Belgie woonachtig is.Het gaat hier dus over een verkoop voor export.
Uit het betreffende reglement:
"de technische controle is niet verplicht als u uw voertuig aan een garagist verkoopt of indien het voor export dient. In dat geval moet u wel het inschrijvingsbewijs van het voertuig aan de koper afgeven en op de factuur vermelden "technische controle ten laste van de koper".
Ik vrees dat er niet veel aan te doen zal zijn.