Recentelijk lieten wij voor onze vereniging een boek drukken (144 pagina's - 1200 exemplaren) - Bij levering merkten we dat
36 pagina's van het boek slecht gedrukt zijn (ghosting - enfin iets technisch) - We brachten onmiddellijk de drukker op de
hoogte met het feit dat we dit zo niet konden accepteren (het gaat immers om een FOTOBOEK... ) en enkel tevreden waren
met een herdruk ten einde het probleem recht te zetten.
De drukker vindt onze eis echter volledig overroepen en wenst enkel een 'kleine' korting toe te staan! JAHA! Het gaat om
en bij over een bedrag van 8000 euro! - Hun korting accepteren is geen oplossing... onze leden(verspreid over heel de wereld
zijn nogal 'kritisch' wat drukwerken betreft (dit is immers niet ons eerste boek) en de meesten zouden zo wie zo een correct gedrukt
vervangexemplaar eisen!
Het factuur is gelukkig nog niet betaald! (bij vorige boeken dienden we immers steeds een flink voorschot te betalen)
Wat zijn hier onze opties?
- Onze leden wachten op hun boeken (ze hebben die moeten bestellen en betalen) - levering was deze week voorzien!
- Kunnen wij gewoon de boeken aan de drukker terugbezorgen en NIET betalen en het boek dan bij een andere drukker laten drukken?
Advies graag.... wie heeft ook al van deze zaken aan de hand gehad!