Dringend 2dehandswagen - afzien verkoop na geven voorschot

Sandymanneke
Topic Starter

Dringend 2dehandswagen - afzien verkoop na geven voorschot

#1 , 25 feb 2007 13:09

Vrijdagavond heb ik een wagen gekocht. Nu blijkt dat ik die veel te duur heb gekocht. Ik heb ook al een voorschot gegeven van 200 euro.

Kan ik nog afzien van deze aankoop en mijn voorschot terug krijgen?

Is redelijk dringend!

Groeten,
Sandman
Peter AA Verbeke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 25 feb 2007 17:11

Sandman,

In principe is de koop gesloten als er een akkoord is over goed en prijs.
Ik weet niet wie de verkopende partij is. Indien een particulier kan je erop gokken dat die geen advocaat zal aanstellen, noch kosten maken om de koop af te dwingen. je voorschot zal je wel kwijt zijn.
Anders heb je wel een probleem en lijkt het best om een advocaat te consulteren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Zavijah

#3 , 25 feb 2007 20:03

hoe, hij kan de verkoop afdwingen? je hebt toch steeds 7 dagen bedenktijd ??????
bij deze rijst mij dan ook de vraag:
die 7 dagen bedenktijd, is dat na sluiten van de koop, of na ontvangst van de koopwaar?

dat je naar dat voorschot kan fluiten lijkt mij onherroepelijk.

Reclame

dieke

#4 , 26 feb 2007 17:10

Nee hoor, wat zou je toch 7 dagen bedenktijd hebben? Dat geldt alleen bij verkoop op afstand.

Zavijah

#5 , 26 feb 2007 18:09

Nee hoor, wat zou je toch 7 dagen bedenktijd hebben? Dat geldt alleen bij verkoop op afstand.
ha verdorie toch. wat ze ne mens allemaal ni wijs kunnen maken. jaren geleden heeft iemand mij verteld verteld, en al die tijd heb ik dat geloofd. het grappigste van al is dat ik met dat (verkeerdelijk) argument mij eens dik gemaakt heb in de Carrefour, en mijn geld terug heb gekregen. Verkoopsterke geloofde het dus ook.

heb het even opgezocht, en het klopt dieke
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_005.htm

misschien kan Sandymanneke hier ook een argument vinden om zijn koopovereenkomst te verbreken?

bvb:
Overeenkomsten gesloten buiten de onderneming van de verkoper:
* ten huize van de consument (huis-aan-huisverkoop),
* ten huize van een andere consument,

Terug naar “Gebrekkige Producten”