Particuliere invordering van inboedel door deurwaarder

Leroy187
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Particuliere invordering van inboedel door deurwaarder

#1 , 27 dec 2018 18:08

Reeds 2 maanden terug is er een deurwaarder langstgeweest ivm een zaak waarvan ik de schuldenaar ben geworden door nalatigheid van een reclame bedrijf genaamd X waarbij ik getekend en betaald heb voor een boekhouder die zij zelf hadden aangeraden maar na de stopzetting van de samenwerking met X geen info heeft doorgespeeld ivm taxaties die betaald moesten zijn geweest door die boekhouder waarvoor ik eveneens extra van mijn loon liet afhouden wat een 300€ bedraagt. Dat bedrag heb ik ook enkel maar te horen gekregen vanaf de moment dat ik contact opnam met X. Ik heb dat bedrag reeds gestort gekregen zonder gedetailleerde info en dergelijke. Ik weet ook totaal niet welke werken die boekhouder heeft verricht en of deze wel inorde zijn. Aangezien ik dus geen info had van wat de boekhouder had gedaan vroeg ik daar naar, daar kreeg ik als antwoordt op dat ik vanaf dat ik ben gestopt daar uit het systeem ben en ze dus niets van info hebben. Als dat niet raar genoeg is heb ik net een brief geopend die persoonlijk door die deurwaarder in mijn brievenbus is gestoken waarop staat dat de openbare verkoop van mijn ingevorderde meubels die ik nog steeds bezit, plaatsvindt op 23 januari 2019. In mijn ogen kan die persoon die ook maar een mens is en dus evengoed een fout kan maken die brief perongeluk verkeerd hebben gedeponneerd. Los van dat staat er geen enkele datum op waarop de meubels hier worden opgehaald. Ik merk zelf zoveel punten die zo niet profisioneel-officieel behandeld zijn geweest dat het evengoed vervalsing kan zijn geweest door een amateur etc. Nu is mijn vraag of ik daar nog iets kan tegen doen enkel al doordat die brief niet aangetekend is verzonden en of de fout bij X licht en niet bij mezelf. Iedereen heeft toch evengoed zijn plichten waar die zicht moet aan houden als zijn rechten waarvoor die zelf kan opkomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 dec 2018 19:08

Uw relaas is moeilijk te volgen. Laat ons vanachter naar voor werken.

U heeft van de deurwaarder de dag van verkoop ontvangen. Dat betekent dat er uitvoerend beslag gelegd is op uw inboedel. Dit impliceert dat er dus een schuld openstaat

- hoeveel bent u verschuldigd?
- aan wie?

Beslag vereist een uitvoerbare titel. U sprak over taxatie. Betreft dit een fiscale schuld? In dat geval voorziet de overheid zichzelf in een uitvoerbare titel: er komt geen rechter aan te pas.

De deurwaarder hoeft niets aangetekend op te sturen. Hij komt persoonlijk langs en indien niemand thuis is, laat hij zijn exploot (althans een kopie) achter. Daags nadien stuurt hij een brief waarin hij vermeldt te zijn langsgeweest en dat u kosteloos het expoot kan ophalen. Uw vermelding over het aangetekend schrijven snap ik dus niet.

Het is 5 voor 12 op dit vlak! Dit kan geen verrassing zijn.

Indien u echt meent dat de deurwaarder zich vergist heeft, moet u op zijn exploot kijken. Daar staat uw naam en woonplaats op..
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2018 20:24

In mijn ogen kan die persoon die ook maar een mens is en dus evengoed een fout kan maken die brief perongeluk verkeerd hebben gedeponneerd.
Op die brief staat toch een naam en adres. Was dat uw naam was, dan was de DW aan het juiste adres.j

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”