Op 24 maart 2006 legde ik via een advocaat een verzoekschrift (art.1344 bis Ger W.) neer op de vrederechter. Dit na een poging tot verzoening in november 2005 wat mislukte omwille van mijn ex-huisbaas.
Op 20 april 2006 mag ik voor de eerste maal voorkomen.
In 31 mei schrijf ik mijn advocaat een mail met de vraag of hij reeds iets heeft gehoord van de tegenpartij.
Hij mailde mij op 1 juni 2006 dat hij nog steeds geen conclusie heeft ontvangen en dat hij een rechtsmiddel heeft aangewend ter bespoediging van de zaak.
Op 1 juni 2007 mail ik mijn advocaat nogmaals (ongeveer al voor de 50ste keer) met de vraag of hij nu reeds iets gehoord heeft.
Blijkt nu dat hij pas in juni 2007 dat rechtsmiddel ter bespoediging van de zaak heeft aangewend!!!!!
Nu zijn we dus al oktober 2007 en nog steeds heb ik niets gehoord omtrend de zaak voor de vrederechtbank... Is dit niet vreemd?
Ter info:
Het betreft hier een opzegging door de huisbaas zonder motief in het zesde jaar van het lopende huurcontract. Ondertussen ben ik al bijna 3 jaar verhuisd en nog steeds heb ik niets gezien van de schadevergoeding en niets van mijn huurwaarborg... ik begin me wat ongerust te maken...