@Franciscus,
Tja, sorry man maar dat is nu wel lulkoek toch, ik woon niet in de stad maar op den buiten (waar het goed is
) , als ik daar moet wachten op een taxi is de baby er voor 't zelfe geld al aan (dit in 't strafste geval natuurlijk) .
Bovendien vind ik het een nogal oneerlijk princiepe, wat belet 14 dagen rijverbod voor iemand die naar niets moet kijken, dat is dan maar om mee te lachen in princiepe. Als mijn vriendin in het ziekenhuis ligt kan ik in princiepe al niet gaan kijken naar men eigen kind of 't scheelt niet veel , nog niet gesproken van alle rompslomp (aangeven kind, doopsuiker, geboortekaartjes, etc...), moet mijn vriendin dan ook zelf rijden naar en van het ziekenhuis ?
@Eddy 2 , mijn verzekering , net zoals vele verzekeringen trouwens, dekt alleen gerechtskosten bij ongevallen en dergelijke zaken waar er eventueel discussie is, niet bij verkeersovertredingen.
Toeval wil nu dat ik dit weekend op de fiets aan de praat geraakt ben met iemand die pleit in het Brusselse, heb wat zitten babbelen over dit voorval (natuurlijk de termijn vergeten vragen maar soit) , naar zijn mening maakt de straf in de meeste gevallen gewoon niets uit als je nu een advokaat meehebt of niet, wat wel uitmaakt als je gewoon je kat stuurt.
Ik verwacht qua boete 250-350 euro + 2 weken rijverbod . Een advokaat kan daar geen 0 euro van maken maar kost wel 100-250 euro . Ik vraag me bovenien opnieuw de rechtvaardigheid af , waarom wordt iemand die zelf nog wil komen naar de rechtbank harder gestraft dan iemand die maar een ander stuurt en via een sms'je of mail het vonnis maar verneemt vanuit zen luie stoel. natuurlijk voor echte rechtvaardigheid vermoed ik dat je niet op de Belgische rechtbank moet zijn, daarvoor staat het land net iets teveel op zen kop