Verstek vonnd

marvel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verstek vonnd

#1 , 26 mar 2025 09:37

Graag u advies!!!

We werden op 11 voor de vrederechter gedagvaard,ikzelf was aanwezig en voor mijn echtgenote had ik volmacht mee

Kan het dan zijn dat we een vonnis bij verstek krijgen????

Dacht dat bij verstek toch enkel is als men niet aanwezig is

Kunnen we iets ondernemen hierin

Franciscus

#2 , 26 mar 2025 14:43

Als uw echtgenote wettelijk vertegenwoordigd was (volmacht met EID) dan is het een vonnis op tegenspraak.

marvel
Topic Starter

#3 , 26 mar 2025 15:27

Had zeker volmacht bij door echtgenote ondertekend en copie van haar identiteitskaart zoals het hoort

Moet ik mij dan daar maar gewoon bij neerleggen of kan ik verzet aantekenen?

Reclame

pouly

#4 , 29 mar 2025 17:51

Had zeker volmacht bij door echtgenote ondertekend en copie van haar identiteitskaart zoals het hoort

Moet ik mij dan daar maar gewoon bij neerleggen of kan ik verzet aantekenen?
Uw vonnis zal op tegenspraak zijn. Als u niet akkoord bent met het vonnis kan u eventueel in beroep gaan. Verzet aantekenen is enkel en alleen bij een vonnis bij verstek, dus niet in u geval.

Franciscus

#5 , 29 mar 2025 19:53

"""
De termijn om in beroep te gaan tegen een uitspraak van de vrederechter bedraagt doorgaans 1 maand. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag na de betekening van het vonnis. Als het vonnis op tegenspraak is uitgesproken, begint de termijn te lopen vanaf de dag na de uitspraak, tenzij het vonnis later is betekend.
.../...
U was aanwezig en gaat niet akkoord met het vonnis In dat geval kunt u beroep aantekenen tegen dat vonnis. Daarvoor doet u het best beroep op een advocaat. De zaak zal dan door een andere rechtbank opnieuw onderzocht worden. In kleine geschillen (minder dan 2000 euro) kunt u geen beroep aantekenen."""

marvel
Topic Starter

#6 , 29 mar 2025 22:22

Ik was aanwezig maar vonnis is verstek vonnis
Dat is wat ik niet begrijp

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”