Veroordeeld door fout van mijn vader

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#16 , 06 mar 2006 11:17

Sorry dat ik jullie gevoelens kwets maar ik blijf erbij dat dit persoonlijk zou moeten afgegeven worden !!!

Een copie in de bus laten is onvoldoende (vele gebouwen in grootsteden hebben ??n enkele postbus voor alle bewoners en sommige buren onder elkaar zijn niet altijd bevriendt....
Het blijft niet bij een bericht in de bus. In dag geval moet de gerechtsdeurwaarder je een aangetekende brief sturen.

De afgifte aan een "aangestelde" of een verwant is een ander probleem. Je vader kan de dagvaarding of betekening van het vonnis in ontvangst nemen en niet aan jou doorgeven. Je weet dan inderdaad niets en toch is de betekening rechtsgeldig gebeurd.

In strafzaken geldt in dat geval een buitengewone termijn van verzet. Je kan dan nog verzet aantekenen binnen de 15 dagen nadat je effectief kennis gekregen hebt van de veroordeling, dat is niet zo in burgerlijke zaken.

Heb je ondertussen bij de gerechtsdeurwaarder naar een bewijs van de betekening gevraagd?

scorpioen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#17 , 06 mar 2006 11:42

waarom gingen alle finaciele handelingen voor die fiets langs je vader en waarom heb je zelf nooit nagegaan of alles wel in orde was.
Je schimt op andere mensen maar als jij je eigenzaken beter in het oog houd had dit nooit kunnen gebeuren.
Maar zelfs als je niet op de hoogte was van deze rechtzaak, ook in Amerika doet men uitspraken en krijgen mensen ook veroordelingen zonder dat de betrokkene op de hoogte is, bij verstek.
En als je het Amerikaase systeem zo goed vind, daar kan je jaren lang vast zitten zonder ?nige veroordeling. Gewoon wegens vermoede van en wegens vermoede van gevaar. en in sommige staten kan je zelfs levenslang krijgen na 3 veroordeling. Ook wegens 3maal smaad aan een andere persoon.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”