Nu eens een vraag waar ik geen fluit van ken...

Jonas Helaut

#16 , 01 nov 2008 11:24

zonder kennis van het dossier en dus louter algemeen: de Rechtbank is enkel verplicht te antwoorden op schriftelijke conclusies, in burgerlijke zaken geldt bovendien het ultra petita beginsel (Rechter mag enkel antwoorden op hetgeen de partijen hem voorleggen), uit de combinatie van deze principes mag u besluiten dat het feit dat de tegenpartijen geen besluiten hebben neergelegd - in beginsel - voor u zéér positief is.
De zaak is kennelijk gepleit en in beraad genomen (was u daar niet van op de hoogte?) uitspraak volgt normaliter binnen de maand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 01 nov 2008 15:47

“De rechter kan niet in de plaats van uw tegenstrever diens eisen en middelen aanvoeren.
Beste j.demoor

Dit lijkt mijn ingefluisterde visie van de draad

Code: Selecteer alles

art. 71 SW ambtshalve opgeworpen! Schending openbare orde?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 2685#42685

te versterken. Omdat het ene geval het andere niet is mag ik je daarom vragen ook daar je gewaarde visie te geven?

Dank bij voorbaat

RR

roderidder

#18 , 01 nov 2008 16:36

uit de combinatie van deze principes mag u besluiten dat het feit dat de tegenpartijen geen besluiten hebben neergelegd - in beginsel - voor u zéér positief is....uitspraak volgt normaliter binnen de maand.
Hier sluit ik bij bij aan

RR

Reclame

roderidder

#19 , 01 nov 2008 16:39

... Er dient echter de kanttekening geplaatst worden dat er steeds op de pleitzitting een pleidooi kan gehouden worden door verweerders, hetgeen uw advocaat dan het recht om hierop schriftelijk te antwoorden.
Volgens mij is dat geen recht maar iets wat de rechter meestal wel zal toestaan.

RR

roadie
Topic Starter

#20 , 30 dec 2008 10:41

Ik had beloofd het verder verloop van de zaak te laten weten: het vonnis werd uitgesproken volledig in mijn voordeel, onmiddellijk uitvoerbaar, met mogelijkheid van kantonnement. Eens zien of de tegenpartij Beroep zal indienen met het risico op een exorbitante intrest rekening of dat ze zal berusten.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”