conclusiekalender vredegerecht

erik.van
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

conclusiekalender vredegerecht

#1 , 27 nov 2024 14:44

Ik heb een verzoekschrift ingediend bij de vrederechter inzake geschil met de huurder omtrent te betalen kosten.
Op de inleidende zitting werd een conclusiekalender opgesteld door de advocaat van de tegenpartij en door mij ondertekend.
Mijn vraag: Er moeten dus stukken aan de vrederechter en aan de tegenpartij overhandigd worden ( digitaal ) Hoe verloopt de volgorde ?Wie is eerst aan zet ?
Moeten de stukken steeds aan beide partijen overhandigd worden.?

justice speaker

#2 , 27 nov 2024 15:51

U zal de beslissing en de datums wanneer u de conclusies moet indienen verkrijgen via een aangetekende zending van het vredegerecht. Indien u het verzoekschrift hebt ingediend is het de verwerende partij die eerst zijn conclusie moet indienen waarop u dan weer tijd krijgt om uw tegen conclusies in te dienen.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Franciscus

#3 , 27 nov 2024 19:27

En doe dat uiteraard aan beide partijen en niet de avond voor de zitting.
Dan kan ik al raden wat er gebeurd ..andere partij laattijdig gekregen moet alle stukken nog bekijken.
Ook vrederechter wil de zaak op voorhand kunnen bekijken om gericht vragen te stellen.
Heb ooit een advocaat een doos kopieerpapier afgegeven ter zitten als zijnde zijn stellingname... dus iets van 2500 blad.
Of een andere die enkele minuten voor middernacht voor de zitting per mail alles aan rechter en andere advocaat had gestuurd... resultaat zaak alweer 2 maanden uitgesteld..
En dan maar zagen dat gerecht traag werkt....

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”