Gedwonge opname

MisterB420
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gedwonge opname

#1 , 01 nov 2023 21:33

Hallo,

Ik ben maandag naar het spoed overgebracht wegens mijn diabetes die te slecht stond, dit had ik zelf veroorzaakt met redenen dat ik in een coma wou geraken om toch maar even alles te late rusten, nu hebbe ze dit opgevat als zelfmoordactie en mij gedwongen naar het opz gebracht, echter ben ik in het ziekenhuis NIET hersteld en ondertussen staan mijn suikerwaardes nog steeds veel te hoog, mijn vraag nu, want ik ben mentaal helemaal in orde, kan ik hierop tegen gaan zodat ik hier niet 10 dagen voor niets zit? Kan ik het ziekenhuis aansprakelijk stellen omdat ze mijn gezondheid niet op orde hebben gebracht? Hier in het opz willen ze zowat geen insuline inbrengen en dit maakt mijn diabetes nog slechter, kan ik hier ook iets tegen doen of beginnen?

Alvast bedankt.

MisterB420
Topic Starter

#2 , 01 nov 2023 21:36

Ps: ik ben heel mijn jeugd al naar instellingen en nog wat moete gaan wegens mijn suiker, dit heeft me traumas bezorgd en dit gaat mij er nog wat meer bezorgen, ik hoop dat ik hier iets tegen kan doen want ik word op deze plek meer mentaal ziek dan dat ik thuis zit, ook wil ik wekelijls zelf gerust een psychiater bezoeken en ik heb op internet gelezen dat een gedwonge opname niet mogelijk is als de patient vrijwillig hulp zoekt, klopt dit? En hoe versnel ik het vredes process zodat ik niet de 10 dagen moet afwachten? Ik word hier alleen maar depresiever van.

MisterB420
Topic Starter

#3 , 01 nov 2023 21:36

Ook zegt de psychiater vanuit het ziekenhuis dat ik zelfmoord zou plegen eens ik buiten ben, ik veronderstel dat als ik zeg dat dit niet zo is dat ze mij niet geloven?

Reclame

LeenW

#4 , 01 nov 2023 21:59

Wie zichzelf opzettelijk in een coma brengt zonder medische begeleiding, heeft zeker en vast hulp nodig. Probeer de 10 dagen door te komen en bekijk het dan opnieuw. Met welke reden weigert men uw insuline?

MisterB420
Topic Starter

#5 , 02 nov 2023 00:02

Dit omdat er geen schema is opgesteld, ik ben al 2 avonden doodziek hier omdat ze niet de juiste hoeveelheid of het juiste schema hebben, kan ik eisen om naar mijn eigen ziekenhuis te gaan wegens dit? Zo spelen met mijn suiker is levensgevaarlijk en dit is niet sinds kort mijn suiker staat al een langere tijd zeer slecht, daarom is een opname in een ziekenhuis veel beter voor mij, hierdoor ga ik alleen nog maar eens een trauma erbij krijgen.

MisterB420
Topic Starter

#6 , 02 nov 2023 00:04

Ik ben ook bereid om zelf met een psycholoog te praten en was hier ook mee bezig voor ik hier belande, ik heb op internet gelezen dat 1 van de voorwaarden is dat er geen andere geschikte behandeling mogelijk is en dit is dus wel zo.

Thomas_A

#7 , 02 nov 2023 07:32

Nee, dat kan u niet eisen. Het gaat om een gedwongen opname. De verantwoordelijkheid ligt dus bij de artsen en bij de vrederechter of procureur die de beslissing heeft genomen.

Zoals LeenW zegt: zit het uit voor nu en ga akkoord om achteraf onder begeleiding van een psycholoog of psychiater te blijven van thuis uit.

Een mogelijke voorwaarde voor gedwongen opname is zijn eigen gezondheid of veiligheid in gevaar brengen. Insuline niet nemen om coma uit te lokken valt hier uiteraard onder.

basejumper

#8 , 02 nov 2023 10:13

Beste

Kan enkel door een rechter in hoger beroep herroepen worden. En daar heeft u een advocaat voor nodig.

https://www.psychosenet.be/online-spree ... r%20beroep.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MisterB420
Topic Starter

#9 , 02 nov 2023 11:13

Kan mijn eigen dokter vanuit mijn ziekenhuis zeggen om me daar binnen te brengen? Of heeft deze daar ook niets meer over te zeggen?

LeenW

#10 , 02 nov 2023 11:34

Uw eigen dokter kan mogelijk het probleem met de insuline wel aankaarten.

MisterB420
Topic Starter

#11 , 02 nov 2023 21:56

Ik heb net op internet gelezen dat een gedwonge opname niet mag als ik vrijwillig hulp zoek/wil, waar kan ik melden dat ik dit wil? Kan ik dan per direct ontslaan worden hier?

Marcus Aurelius

#12 , 02 nov 2023 22:11

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

MisterB420
Topic Starter

#13 , 02 nov 2023 22:11

Ps. Voor mijn opname in spoed en opz was ik bezig met zelf hulp te zoeken via het ocmw

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”