beroep

mama485
Topic Starter

beroep

#1 , 02 sep 2016 09:24

ik vroeg me het volgende af:
Er is beroep aangetekend tegen een vonnis van de familierechtbank. De zaak werd ingeleid voor november 2015. Is het eerste vonnis toch uitvoerbaar of werkt het beroep schorsend? Mijn advocaat zei dat beroep nooit schorsend werkt bij familiezaken, klopt dit? Maw, mag ik tegenpartij al in gebreke stellen wegens niet betalen of slechts gedeeltelijke betaling van alimentatie? Kan ik dan al naar DAVO stappen? (vonnis werd niet betekend omdat tegenpartij toch in beroep is gegaan)
is het gebruikelijk om een second opinion te vragen bij een andere advocaat indien je twijfelt om verder te gaan met huidige advocaat of bij twijfel over de te volgen strategie? Ben ik verplicht om dit mee te delen aan mijn advocaat of kan dit vertrouwelijk?

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 02 sep 2016 10:38

Je mag direct contact opnemen met DAVO.

Paul D Chardon

#3 , 12 sep 2016 17:31

Beste, je bent vrij om een 'second opinion' te vragen. Maak wel duidelijke afspraak met die raadsman, ook de daarmee verbonden kosten, en wacht niet te lang want dossier moet door die persoon doorgenomen worden... Ik zit in redelijk zelfde zaak als jij, zelfs de data lopen vrij parallel, en overweeg ook een 'second opinion' ... groet, P.

Reclame

mama485
Topic Starter

#4 , 15 sep 2016 15:59

Bedankt voor je bericht,
ik heb intussen vorige week een afspraak gehad voor een second opinion met een andere advocaat, heb vanavond nog een afspraak met mijn huidige en dan beslis ik.
Tweede advocaat was fair en trachtte me niet 'binnen te rijven', strategie zou dezelfde zijn als bij mijn huidige advocaat. Verschil zou vooral zitten in het financiële (is bereid plafond in te stellen voor kosten) en dat de schriftelijke besluiten wellicht wat ordelijker zouden zijn. Ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik twijfel nu minder en denk dat ik toch bij eerste advocaat blijf omdat die het dossier nu eenmaal al van het begin kent...
Voor de rest angstvallig beroep afwachten...
groetjes

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”