beslag door deurwaarder

sas82
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

beslag door deurwaarder

#1 , 24 jun 2016 13:51

Ik heb een vordering van de vrederechter gekregen voor een onbetaalde factuur, al enkele maanden geleden. De deurwaarder is langs geweest maar hanteert andere bedragen als de vrederechter waardoor ik er niet aan uit kon en weer laten liggen (stom dat weet ik). Afgelopen dinsdag ben ik op het kantoor van de dw gaan betalen wat de vrederechter opgelegd heeft (300euro) en gezegd dat ik nog bijkomende interest wil geven maar dat ik toch wat uitleg wou over hun berekeningen. de eerste 2 medewerkers snapten het ook niet maar waren vriendelijk, de volgende ook nog maar ze moest ook hulp inschakelen en die laatste madam was zeer onbeschoft en brutaal (alles was volgens haar duidelijk en ik moest maar meteen 400 euro betalen of de oplading ging door. heb geweigerd want wil eerst navraging doen en nu krijg ik sinds gisteren zelfs telefoontjes om mij onder druk te zetten nog 106 te betalen of ze komen opladen. nu is mijn vraag mag dat allemaal wel??? de vorige keer weigerden ze ook een cash betaling aan te nemen, dus schuld groter gemaaakt ipv me te helpen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guiclo

#2 , 24 jun 2016 14:25

Heeft u een klacht over een gerechtsdeurwaarder, dan kunt u deze indienen bij de Syndicus-Voorzitter of de Verslaggever van de Raad van de Arrondissementskamer. Wel moet u dit doen bij de arrondissementskamer waartoe de desbetreffende deurwaarder behoort. De Raad van de Arrondissementskamer zal uw klacht vervolgens in behandeling nemen en een onderzoek starten naar de gegrondheid ervan. Als de Raad van de Arrondissementskamer tot de conclusie komt dat uw klacht niet gerechtvaardigd is, zullen er geen sancties aan de gerechtsdeurwaarder worden opgelegd. Als uw klacht gegrond wordt verklaard, kan een sanctie het gevolg zijn. Ook burger- en/of strafrechtelijke vervolging van een gerechtsdeurwaarder is mogelijk.

LeenW

#3 , 24 jun 2016 14:30

Dat terzijde, een deurwaarder mag al zijn kosten doorrekenen, en dat doen ze ook. Door niet te betalen, gaat het enkel meer en meer worden. De deurwaarder kan een sanctie krijgen, maar dat wil niet zeggen dat u niet meer zou moeten betalen. Dus betaal eerst, en zie dan of er fouten zijn gemaakt.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”