eenmaal een rechter een vonnis heeft uitgeproken over schuld of onschuld is het aan de beste onder de beste advocaten om die rechter voor schud te zetten in hoger beroep en daar vrijspraak te krijgen.
Een voorbeeld: je hebt iets misdaan en iemand vorderd je voor de rechtbank.
Laat ons zeggen je was dronken en je plaste "toevallig" tegen de procureur zijn auto en er ontstaat daar wat duw en trekwerk met hem waarbij je een heel klein beetje gewond geraakte
In zo een geval ga je mogelijks in de cel in. Het kan zelfs zijn dat je voor de onderzoeksrechter moet komen. Laat ons om het principe uit te leggen even er van uitgaan dat dit zo was. De onderzoeksrechter voert dan het onderzoek en daarna beslist de Raadkamer of er voldoende elementen aanwezig zijn om je door te verwijzen naar de correctionele rechtbank (waar je kennelijk moet voor verschijnen). Ik geloof in 99% of zo als de rechter oordeelt, er zijn voldoende elementen om door te verwijzen dat de volgende rechter > de correctionele rechter tot "schuld" zal overgaan !
De kunst is dus op correctioneel gebied de eerste rechter waar je komt voor te staan een oordeel velt "onschuldig".
het oordeel "schuld" zal je lang blijven achtervolgen!!! Zelfs als het maar een papierenstraf is!
Dit is echt advocatenwerk en geef zowat al je geld dat je hebt aan een advocaat, het is de moeite waard. Als financieen een probleem zijn dan komt ons systeem je tegemoed. De theorie is dat zelfs een dakloze zwerver die nog niet eens OCMW steun krijgt wegens niet in orde met zijn papierenwerk wel het recht heeft op een advocaat. advocaten houden die eer hoog in het vaandel, dus moet je een advocaat kunnen vinden anders moet je het hier maar melden. Een van de juiste stappen is een justitiehuis binnen te stappen
zie
http://www.openbaar-ministerie.be/justi ... uizen.html
op die wijze heb je een advocaat die je bijstaat, natuurlijk als jij een uur werkt wil je graag betaald worden, voor een advocaat is dat ook zo, dus zal men daar wel gaan vissen hoeveel je verdient (zwarte inkomsten van vb. diefstallen tellen pas mee als je ze op een legale wijze witgewassen hebt)
De gevangenissen zitten toch vol, tegen de procureur zijn wagen pissen is heus niet zo crimineel dan je denkt, meer nog.... de magistraten rondom de procureur lachen met zoiets meer dan je denkt maar dat gebeurd binnenskamers
ooit stond ik voor de correctionele en vroeg om doorverwezen te worden naar assisen, (in dat dossier staat een zin waarbij rechter kortleven tegen substituut Braccio zegt "je hangt aan de schandpaal" bijgevolg werd dat het schandpaalproces van Turnhout genoemd maar ligt nog ergens in de kast en geen journalist, en dat is zo tot op de dag van vandaag zo die er tot op heden in dat dossier* heeft durven over te schrijven.
onlangs ging de politie op zijn bek omdat de rechter oordeelde dat tegen een politieauto pissen geen beledeging voor de politie is. Geloof me dat is advocatenwerk
Ik heb nog een vraagje: is het toegestaan om getuigen mee te nemen naar de correctionele zitting.
Zo ja, welke procedure dient men dan te volgen? Moet men dit vooraf melden of mogen deze gewoon mee naar de zitting gaan?
zelfs in het geval van een ja en ja antwoord is een beter antwoord is dat dit advocatenwerk is, en laat hier je advocaat maar over beslissen wat het beste antwoord is op die vragen.
RR
Het Nieuwsblad heeft wel over de correctionele bericht waar ik aangaf 3 uur te willen pleiten, de advocaat van de moeder gaf aan dat hij dan murw zou zijn en ik zou "uit een vreemde hoek" gekomen zijn toen de rechter vroeg of ik akkoord kon gaan met een maatschappelijk onderzoek en zei dat ik akkoord kon gaan maar er hier drie partijen zijn en ook een maatschappelijk onderzoek voor de procureur eiste. Volgens het krantenbericht had Substitiuut Peter Van Der Flaas moeite om zijn lach te verbergen. Een vervolgverhaal in de krant is er niet en volgens mijn geheime interne bronnen wordt er met mij niet meer gelachen, de procureur vind dat het dossier vastzit en weigert te antwoorden op mijn schriftelijke vragen, maar bij wijze van voorbeeld antwoord aan de Korpschef van de federale gerechtelijke politie die vraagt of de procureur bereid is om een dialoog aan te gaan met RR en kort en alleszeggend antwoord krijgt dat dit moeilijk is. Nochtans heb ik die moeilijkheden met die korpschef tot op heden juist niet ondervonden. Zelf heb ik een pedagogisch bekwaamheidsbewijs waar ik trots op ben en een voldoende voor communicatietechnieken