Vergeet trouwens niet dat postbodes zeker kunnen omgekocht worden. Soms voor een pintje. Zeker niet allemaal hé, maar overal kunnen mensen omgekocht worden.
Dus het kan perfect zijn dat daar inderdaad iets gebeurt is. En daarom nog niet door de gebruikelijke postbode, want als die in verlof is, komt er een ndere met de brieven langs. En in het postkantoor zelf kan er ook heel wat gebeuren.
Je kan eventueel klacht indienen bij de opst wegens vervalsing van geschrifte, want een handtekening nabootsen is niet zomaar een kleine daad. Dit kan ernstige gevolgen hebben.
Ik wil je er trouwens nog op wijzen dat meestal bij een oproeping voor de rechtbank er niet alleen een document van de post voor ontvangst van de brief moet getekend worden, maar dat er aan de brief nog een document hangt van de rechtbank dat ook moet ondertekend worden. Indien er op dit document RP staat, dan mag volgens mij een derde ook tekenen. Dit kan bijvoorbeeld de vruow zijn, de dochter, ...maar vermoedelijk niet de buurman. De ondertekenaar moet vermoedelijk op het betreffende adres woonachtig zijn.
Ik zou ook in Hoger Beroep gaan als je 100% zeker bent dat de brief niet afgetekend is door jouw zoon of een 'derde' indien dit van toepassing is.. En ondertussen moet je bij de post eens langsgaan en daar de zaak bekijken.
Vergeet trouwens niet dat de postbode een briefje meeheeft dat getekend moet worden en als de postbode terug in de post aankomt, dan word dit document niet enkel ingescand om aan te geven of de brief al dan niet uitgereikt is bij de egadresseerde, maar het vakje waar de handtekening komt wordt door een andere postbediende ingescand en op de computer bewaard, net als het originele document zelf. Dus dit kan desnoods opgevraagd worden. Daarom zou ik een klacht bij de post indienen.
Het andere document dat aan de enveloppe hangt, word terug opgestuurd naar de rechtbank, waar het vermoedelijk nog enige tijd bewaard word.
Dus je komt er wel uit.
Ik wil even quoten op het gedeelte van de aangetekende zending en het bijhorend briefje voor de post.
Enkele weken geleden werd bij ons een aangetekende brief aangeboden door de postbode maar niemand thuis. in onze brievenbus was geen briefje te vinden.......
enkele weken later komt de destijds aangeboden brief toe in een gewone enveloppe van de afzender. stomverbaasd dat we niets wisten van deze zending gaan we ons beklag doen bij de post. na veel vijven en zessen blijkt dat de postbode het voor ons bestemde briefje heeft laten wegwaaien en dit uit schrik voor de job nooit heeft gezegd tegen zijn of haar chef.
Zo'n klootzakkerij kan U als ontvanger van de aangetekende brief wel zwaar opbreken !
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.