Hey , ik heb een stuk bouwgrond gekocht dat op dat moment nog gepacht werd door een boer. Toen ik men bouwvergunning kreeg heb ik hem aangetekend de opzeg opgestuurd, waarop geen reactie volgde.
Ik moest dus via het vredegerecht de opzeg vorderen met eerst een (verplichte) verzoeningspoging die zoals ik verwachtte negatief uitdraaide?
Toen heb ik hem pas kunnen dagvaarden met doel het vrijgeven van het stuk bouwgrond na 3 maanden na aangetekend sturen van de bouwvergunning. Ondertussen had die boer een procedure opgestart bij de raad van state; vordering tot schorsing en nietigverklaring van de desbetreffende bouwvergunning. In deze procedure ben ik niet tussengekomen omdat hij enkel verwijst als argument naar de verkavelingsvergunning, waar hij dus ook een nietigverklaring heeft voor ingedient, waar mijn bouwvergunning is uit voortgekomen.
Hij redeneert dat mijn bouwvergunning steunt op die verkavelingsvergunning die in vraag wordt getrokken (door hem).
Nu weet ik dat ik de procedure heb gewonnen bij de vrederechter, de pacht is dus afgelopen. (eindelijk).......Nu blijkt dat de gemeente, namelijk stedebouw, vergeten is het administratief dossier op te sturen naar de raad van state voor mijn bouwvergunning te verdedigen, die daarop verplicht was men vergunning te schorsen.
Wat nu?
Kan ik gewoon een andere vergunning aanvragen?
Als die boer in beroep gaat, wordt dan den uitspraak van de vrederechter geschorst?
Indien ik een andere vergunning aanvraag en ze wordt goedgekeurd, moet ik die boer dan nog aanschrijven?
Moet ik niet aangeschreven worden door de raad van state nu men vergunning is geschorst? Hoe kan ik dit anders weten moest ik zelf niet op stedebouw onderhoort hebbben
Bedankt!