Hallo,
In oktober 2010 gaf ik mijn advocaat de opdracht om een procedure op te starten bij de jeugdrechtbank van Turnhout m.b.t. een herziening van een vonnis. Deze zaak had in december 2010 moeten voorkomen.
Ondertussen zijn we eind januari 2013 en is er nog steeds geen nieuw vonnis uit de bus gekomen. Volgens mijn advocaat werd de zaak steeds uitgesteld omwille van volgende redenen:
- ziekte advocaat;
- niet verschijnen van de tegenpartij (is er dan geen vonnis bij verstek?)
Een telefoontje naar de griffie leverde geen informatie op, ik kon geen rolnummer en/of dossiernummer opgeven. Zoeken op mijn naam, naam van de tegenpartij of naam van het kind bracht eveneens geen informatie op.
Ik begin sterk te vermoeden dat mijn advocaat mij aan het lijntje aan het houden is, dit terwijl ik steeds correct en tijdig betaalde. Zo heb ik in oktober 2010 650 EUR betaald en ondertussen enkele malen 200 EUR.
Mails naar advocaat worden niet beantwoord. Telefoneren heeft helemaal geen nut, ofwel wordt er niet opgenomen, ofwel wordt er gezegd dat advocaat in vergadering zit en zal terugbellen.
Wat kan ik hier tegen doen en hoe kan ik mijn geld recupereren OF hoe kan ik mijn advocaat aan het werk krijgen?
Alvast bedankt!