tegenpartij dient geen tegenconclusies meer in.

pieter.pen
Topic Starter

tegenpartij dient geen tegenconclusies meer in.

#1 , 31 jan 2012 21:52

Hallo ik heb een zaak lopen voor de rechtbank in Valence Frankrijk .Diefstal caravan uit loods.Zie ook onder rubriek "stel een vraag" en rubriek "burgerlijke aansprakelijkheid "
De tegenpartij had tot 13 jan de tijd om voor de 2 de maal conclusies neer te leggen op mijn eerdere tegenconclusies.
Nu blijkt dat deze geen replieken meer ingediend hebben. Citaat van mijn raadsman : " In bovenvernoemde zaak heeft de tegenpartij niet meer besloten.
Deze zaak werd voor pleidooien gesteld op de zitting van 8 maart om 14u voor de Tribunal de Grande Instance in VALENCE.
Ik doe het nodige op deze zitting."...

Wat kan hier achterzitten ? Kan de tegenpartij nog met nieuwe elementen komen aandraven op de pleitdatum of kunnen ze nog elementen aanhalen die ze in hun eerste replieken op mijn eerste conclusies hebben aangehaald ?Ik heb immers niet alle hypothesen weerlegt in hun (eerste en tevens laatste)replieken . Daar we van mening waren dat de tegenpartij nog ging reageren (wat ze nu dus niet meer wensen te doen?) en wij dus nog gingen kunnen terug reageren. We hielden dus nog zaken(evenwel minder belangrijke dan in mijn ingediende conclusies...) achter de hand.Zijn het de laatste conclusies die tellen of kijken ze naar het geheel?
Zit de rechter die de "mise en état" geleid heeft ook in de rechtbank bij het pleiten?
Groeten Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 31 jan 2012 22:44

Hoe dat de wetgeving in elkaar zit in F weet ik niet maar hier in B telt de laatste conclusie als eindconclusie en word er doorgaans totaal niet gekeken naar vorige conclusies. Daarom is het ook steeds van belang in een laatste conclusie voorzover nodig alles van de vorige dat van belang kan zijn te herhalen. Wat hierachter kan zitten is moeilijk te zeggen.

Er is nog niet zolang een gelijkaardig onderwerp behandeld geweest. Ik raad u aan de zoekfunctie te gebruiken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Moraelin

#3 , 01 feb 2012 15:15

Ik denk dat dit alleen maar in hun nadeel kan spelen...want men mag in principe geen nieuwe stukken meer aanbrengen na de syntheseconclusie.

Kan natuurlijk ook zijn dat ze ondertussen ergens richting Australie of Brazilie vertrokken zijn, hopelijk voor u niet.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”