Hallo
Bij het overlijden van mijn schoonvader in augustus 2008 hebben wij om verschillende redenen een advocaat onder de arm moeten nemen (verdwenen gelden, levensverzekering dat niet verdeelt werd enz)
Na verschillende pogingen om het opgelost te krijgen (zowel door ons persoonlijk als door de advocaat) hebben we besloten in November 2009 klacht neer te leggen. Onze advocaat heeft toen een brief gestuurd naar de Procureur des Konings. Nu hoorden wij daar nooit niks meer van. Elke drie maanden vroegen wij aan onze advocaat of hij al iets gehoord had maar het antwoord was steeds negatief en hij antwoorde toen dat hij nog eens een brief ging sturen naar de Procureur.
Uiteindelijk zijn wij het wachten moe en zijn we vorige week op afspraak geweest bij onze advocaat.
Hier kregen we te horen dat we eventueel zouden kunnen dagvaarden ipv nog te wachten op antwoord van de Procureur.
Op aanraden van een collega op het werk heb ik zelf even gebeld naar het kantoor van de procureur (ik had dat nog niet gedaan omdat ik dacht dat de avocaat alles onder cotrolle had).
Hier vertelde mij me dat deze zaak al in januari 2010 geseponeerd was.
En hij vroeg zich af waarom onze advocaat ons dat niet gemeld had.
Ik heb nu zelf een aanvraag ingediend om het dossier te mogen inkijken en zien wat we kunnen doen want uiteraard zijn wij het er niet mee eens dat de zaak gesponeerd is.
Dit zijn nu mij vragen:
Hoe komt het dat onze advocaat ons niets verteld heeft???
Kunnen wij nog vertrouwen hebben in onze advocaat?
Zouden we beter een andere advocaat nemen?
tenslotte hebben we nu bijna 2 jaar voor niks aan het wachten geweest
alvast bedankt voor jullie antwoord