Vordering na uitspraak Hof van Beroep Antwerpen.

L.W.
Topic Starter

Vordering na uitspraak Hof van Beroep Antwerpen.

#1 , 19 nov 2010 07:43

De instrumenterende gerechtsdeurwaarder die aangesteld is geweest door onze advocaat om BETEKENING-BEVEL exploot aan tegenpartij te overhandigen is gebeurd op 24 Augustus 2010.Onze vordering was toen vastgesteld op een bedrag van 52.931,26 euro.De intresten moeten er nog bij komen.
In eerste instantie was er uitvoerendbeslag gelegd op hun onroerendgoed,maar zij krijgen op de bank alleen maar een krediet toegekend indien het uitvoerendbeslag ongedaan wordt gemaakt.
Dit is ondertussen gebeurd,en nu krijgen wij het nieuws dat zij problemen hebben voor het verkrijgen van een krdiet om onze vordering te kunnen betalen!De eigendom waarover zij beschikken is een probleem i.v.m. het verkrijgen van een bodemattest!Er kan toch geen verkoop plaats vinden van een onroerendgoed waarbij geen bodemattest kan afgeleverd worden?Wat de reden is van het NIET verkrijgen van een bodemattest is ons totaal onbekend.
Hoe zal de gerechtsdeurwaarder deze zaak verder gaan behandelen,welke strategie zal hij toepassen?
Indien er een verkoop van het onroerengoed zou plaats vinden,is dit dan een openbare verkoop,gerechtelijke verkoop?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 19 nov 2010 10:36

Misschien kunt u beter overgaan tot een bewarend beslag en nogmaals rond de tafel gaan zitten met tegenpartij en een afbetalingsplan
tussen u beiden dus zonder bank overeenkomen. Dit moet natuurlijk ook voor u financieel haalbaar zijn.
Ik ken uw situatie natuurlijk niet maar ik heb ooit zelfde probleem gehad met een klant. Ik heb toen voorgesteld dat op iedere bestelling
iets meer moest worden betaald + maandelijkste aflossing. Tot nu toe is dat één van onze beste klanten (gebleven) en het bedrijf is er
ook zelf beter van geworden.
Ik denk niet dat je met wapengekletter steeds het verhoopte resultaat krijgt.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Sirius legal
Contacteer: Website

#3 , 21 nov 2010 11:34

Ik begrijp niet waarom je hebt afgezien van het gelegde beslag. Zo snel mogelijk opnieuw beslag leggen en ofwel onder druk van dat beslag een afbetalingsplan overeenkomen, ofwel de woning in kwestie openbaar laten verkopen.

Heeft u hierover overlegd met uw advocaat? Wat zegt hij? De deurwaarder zal uiteindelijk alleen maar uitvoeren wat men hem vraagt. Van hem hoeft u geen strategische keuzes te verwachten...

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”