#4 , 25 jun 2013 19:13
Die man heeft een punt.
Ik ga werken voor 300€ minder dan het stempelgeld dat ik kreeg. Ben al mijn werkloosheidsvoordelen (te zien wat je voordelen noemt) kwijt en betaal ieder jaar een veel te dikke som belastingen die ze niet aanrekenen op mijn karig loon maar wel aanrekenen 1X per jaar.
Laat ons zeggen dat het vakantiegeld en eindejaarsbonus onvoldoende zijn om de staatskas te spijzen.
Ik vraag me dus ook af of ik nu echt zoveel 'eer' vind in het werken of dat ik eerder bij de categorie 'domme werkenden' behoor.
Soit, ik heb een iets of wat sociaal leven. Al vond ik mijn sociale contacten als niet werkende wel wat uitgebreider dan als werkende zonder tijd en geld om die sociale contacten te onderhouden (en da's sarcastisch bedoeld maar 100% waarheid)
Wie de dag van vandaag nog uit z'n bed komt voor minder dan 1200€ net is goed zot. Waarom zou je dat doen als je zonder werk beter af bent in ons pierenlandje? Voor de eer? Eer kan je niet eten en met eer kan je niks betalen.
Maak u geen illusies, mijn bruto loon is hoog genoeg, netto geen 1000€ maar buiten de bank kijkt er niemand naar uw netto loon. Ervaring genoeg.
Ik ben ervaringsdeskundige in het uit de boot vallen door te werken.
Mijn motivatie zit op -10, kom 4X per week te laat, veeg vierkant mijn voeten aan mijn werk en zou het mij ni eens aantrekken om mijn werk te verliezen.
Het bruto/netto verschil is mij veel te groot en ik zie ook wat mijn buren kunnen zonder te werken. Da's pas motiverend. Om nooit te werken dan.
HET WAS OOIT ANDERS! 10 jaar gelden kon IK op vakantie, mijn nooit 1 minuut gewerkte werkloze buren niet. Nu betaal ik mee aan hun sociale vakanties en loop in derdehands lompen rond. Ik heb ook geen tanden meer maar een vals gebit kan er echt niet vanaf. Doe daar het gebrek aan kappersgeld bij en zie hoe mooi ik wel ben. Net iemand uit den bas fond maar dan wel een werkende en ik word dan ook zo behandeld. en velen met mij!
10 jaar geleden keek ik uit naar het vakantiegeld. Het maakt mij nu niet meer uit wanneer ik het krijg, er is geen cent voor mij maar gaat integraal naar de staat en dan is het nog niet eens genoeg.
Ik hoef ook geen opslag, mijn baas kan dat toch niet betalen en ik hou er toch niks van over want de staat zal het 'herverdelen' onder hun kiesvee.
Meneer De Nul, u hebt overschot van gelijk. Naar de politiekers en vakbonden sturen heeft totaal geen zin. Die snappen het probleem toch niet.