Blokkeren websites

RfP
Topic Starter

Blokkeren websites

#1 , 22 apr 2012 22:48

http://www.zdnet.be/news/138519/depiraa ... in-belgie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een bekende torrent-website is voortaan geblokkeerd.
IANAL, maar hoe is dit te verenigen met het verbod op censuur?

Een website blokkeren is toch censuur, of heb ik het mis?

JohnD

#2 , 23 apr 2012 10:58

Is het uw provider die die website blokkeerd ? Zou me sterk verwonderen want die torrent site die U noemt is me totaal onbekend. Als uw provider er al een blokkeerd zal het eerder een ter grootte van Pirate Bay zijn. Die torrent sites blijven een grijze zone
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2012 11:33

In de PCA van deze maand staat een heel artikel over deze site ...'Sluiproutes naar 'the P.B' iets van VPN -servers , proxy webservers, socks-procy enz blijkbaar een makkie om er rond te gaan.
Er wordt gepleit voor betaalbare oplossingen dan moet zulke techniek die idd sterk op censuur lijkt niet worden gebruikt.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 23 apr 2012 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Drone

#4 , 23 apr 2012 12:02

2 woorden:

google dns

problem solved!

Fore

#5 , 23 apr 2012 16:50

het gegeven artikel geeft toch al de oplossing? gewoon naar die .org site gaan en je komt op PB uit
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Drone

#6 , 24 apr 2012 11:06

dan komt ge uit op een willekeurige server van PB, met google dns kunt ge nog steeds naar de piraatbaai gaan ;)

WindowsXP

#7 , 25 apr 2012 16:42

dan komt ge uit op een willekeurige server van PB, met google dns kunt ge nog steeds naar de piraatbaai gaan ;)
En hoe werkt google dns?

Drone

#8 , 25 apr 2012 21:19

https://developers.google.com/speed/public-dns/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 mei 2012 13:43

Of je kijkt op de facebookpagina van P.B. België waar geregeld alternatieve URL's naar de P.B. staan die nog niet geblokkeerd zijn. Momenteel werk ik met eentje met de extensie .ws. Staat gewoon bij mijn favorieten, en als de URL geblokkeerd zou worden, pas ik die favoriet aan met een niet-geblokkeerde URL.

Dit soort belachelijke blokkeringen werkt langs geen kanten... je vind op internet sowieso simpele manieren om dit te omzeilen. Je hoeft echt geen wizzkid te zijn hiervoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Praat café”