Een spaarrekening is iets anders dan wat hier bedoeld wordt. Alimentatie dient trouwens voor de kosten van de kinderen, niet om te sparen. Als je kan sparen, krijg je namelijk meestal geen alimentatie.
waarom zou je geen alimentatie krijgen omdat je genoeg geld verdient om nog wat te kunnen sparen?
Moet de moeder met goed inkomen dan helemaal alleen voor haar kinderen opdraaien omdat ze voldoende inkomen heeft? Dit lijkt me van de pot gerukt.
waarom gebruikt u alleen het woord moeder ?
Er zijn nog andere situaties ook hoor.
anderzijds kan ik Bijtje bijtreden. Wie meer dan voldoende verdient en overschot heeft tov de partner hoeft ook nie teveel te
verwachten. Ik kan mij situaties voorstellen waarbij diegene die zelfs de kinderen niet tenlaste heeft onmoelijk zijn bijdrage kan
leveren. Denk bvb aan man of vrouw van een gezin die mindervalide is geworden door ongeval, partner kan dat niet aan gezin
gaat uit elkaar, één moet verder leven van een minimum vervangingsinkomen en kan noch werken noch voor de kinderen zorgen
door zijn beperkte capaciteit. Ik denk dat het dan meer dan mensenlijk en zeker wenselijk is om zo iemand niet extra te gaan
belasten met een alimentatie zeker als de partij met de kinderen ten laste over voldoende inkomen beschikt.