Herstart forum

webmaster
Topic Starter
Beheerder

Herstart forum

#1 , 16 mei 2010 13:31

Technische problemen en een resem aan opmerkingen hebben me genoodzaakt minstens voorlopig de oude format terug te plaatsen.

De komende dagen gaan we wat herbronnen en nadenken want de afgelopen 96 uren waren niet meteen de meest aangename van de afgelopen maanden.
We gaan ons hergroeperen en gaan er alles aan doen om de komende weken er terug met volle kracht tegenaan te gaan.

Onze oprechte excuses voor alle ongemakken die het experiment van de afgelopen dagen zou hebben veroorzaakt en dank voor het begrip.

Bart Demyttenaere
Beheerder Juridisch Forum

gallego

#2 , 16 mei 2010 15:09

Bedankt om het oude forum terug te brengen. Veel beter zo!!!

Lori

#3 , 16 mei 2010 15:31

Thanks , het is een enorm verschil en je komt met plezier terug de laatste berichten lezen :wink:

Groetjes,

Reclame

webmaster
Topic Starter
Beheerder

#4 , 16 mei 2010 16:09

Het was kiezen tussen ego (geloof het of niet maar aan die nieuwe site is meer dan een jaar gewerkt) en gebruikerstevredenheid.
Een website waar slechts ik alleen tevreden mee ben, dat kan niet de bedoeling zijn.

Als ik één les heb geleerd de afgelopen dagen, dan is het dat een top-down benadering onzinnig is. We gaan het huidige forum verbeteren, maar dan wel bottom-up. Met andere woorden: het zijn jullie, de 2.000 dagelijkse bezoekers die moeten bepalen welke features je extra wilt en hoe je ze geïntegreerd wil zien.

Ik beloof dat de komende weken daar concrete stappen toe zullen worden ondernomen.
Intern gaan we deze site beter gaan organiseren (een volwaardige en goed geoliede redactie) en extern gaan we kijken welke extra features geïntegreerd kunnen worden in de huidige site in haar huidige vorm die de dingen wat aangenamer maakt om langs te komen.
Laatst gewijzigd door webmaster op 16 mei 2010 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Creatief

#5 , 16 mei 2010 16:46

Hum, terug naar de oude outfit?
De oude look is veel leuker en overzichtelijker. Houden zo!

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 mei 2010 17:16

Het was kiezen tussen ego (geloof het of niet maar aan die nieuwe site is meer dan een jaar gewerkt) en gebruikerstevredenheid.
Een website waar slechts ik alleen tevreden mee ben, dat kan niet de bedoeling zijn.

Als ik één les heb geleerd de afgelopen dagen, dan is het dat een top-down benadering onzinnig is. We gaan het huidige forum verbeteren, maar dan wel bottom-up. Met andere woorden: het zijn jullie, de 2.000 dagelijkse bezoekers die moeten bepalen welke features je extra wilt en hoe je ze geïntegreerd wil zien.

Ik beloof dat de komende weken daar concrete stappen toe zullen worden ondernomen.
Intern gaan we deze site beter gaan organiseren (een volwaardige en goed geoliede redactie) en extern gaan we kijken welke extra features geïntegreerd kunnen worden in de huidige site in haar huidige vorm die de dingen wat aangenamer maakt om langs te komen.
bedankt!

witje

#7 , 16 mei 2010 18:39

ik vond dat nieuwe forum nochtans heel ok!

Bartie

#8 , 16 mei 2010 19:32

Ik vond de professionalisering wel goed: mensen die ook vanuit professioneel oogpunt kunnen meewerken aan het forum.
Niettemin vind ik dit forum een stukje overzichtelijker.

Misschien moet dit forum blijven, maar aangevuld met de mogelijkheid om bepaalde zaken te laten weergeven (zoals bijvoorbeeld "jurist uit Antwerpen" ofzo...)...

Moeilijke afweging. Succes!
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

JohnD

#9 , 16 mei 2010 23:45

Ik vind dat erg dat er zo lang aan gewerkt was, maar waarom konden niet stukje bij stukje kleine aanpassingen gebeuren zonder die volledige make-over ?

De modernere look van dat nieuwe forum waarbij de layout zo small is vond ik wel modern maar niet praktisch. Je ziet maar half zoveel op een lijn door de lege spaties links en rechts van de tekst.

Het aantrekken van professionals is zeer goed en nuttig.

Zoals Bartie zegt is deze versie veel overzichtelijker. Zeker voor beginnelingen denk ik.

Een ander kleurtje vind ik zeker nodig in de vorm van een QuickStyleChooser zoals in de meeste forums mogelijk is. Het blauwe Microsoft kleurtje begint stilaan te vervelen ...

Afbeelding

Wat ik verder zeer nuttig acht is het volgende: Bij een "hover-over" met de muisaanwijzer van de hoofdrubrieken zou een popupvenster of iets dergelijks moeten verschijnen waar uitgebreider maar kort meer info te zien is over de rubriek. Dit gebeurd nu enkel bij de hoofdrubriek INFORMATIE BALIE en DISCUSSIES & WEETJES en wel onder elke onderrubrieken ervan in de vorm van een vaste tekst.

Afbeelding

De namen van degenen die die bepaalde rubriek modereren kan misschien op een andere plaats staan dan vlak onder de rubriek.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Praat café”