De wetgevende macht in een land maakt de wet. De wet bestaat uit regels waar iedereen zich in dit land aan dient te houden.
Off topic :
Bestaat de " Orde van de Arme Ridders van Christus en de Tempel van Salomo " nog ?
ben je ooit al eens in echte arabische landen geweestEen multiculturele samenleving heeft zijn charmes doch als één van de culturen gaat beslissen wat wel of niet kan zonder rekening te houden met de andere cultuurdragers is het woord multi teveel denk ik.
Maar elke cultuur staat in continue contact met andere culturen, neemt hiervan over, stoot af of duld lijdzaam. Dat is juist een deel van de specificiteit van die cultuur. Het valt niet te ontkennen dat door de relatief recente revolutie in communicatiemiddelen en transportmogelijkheden alle culturen veel dichter bij elkaar staan dan neem een eeuw geleden, hetgeen zorgt voor een verhoging van onderlinge wrijvingen. Zal er hierdoor ooit een eenheidscultuur ontstaan? hoogstwaarschijnlijk niet.ik sta volledig open voor andere culturen, maar het mooiste is dat elk van die culturen zijn plek heeft door mekaar verliezen alle culturen hun eigenheid
Maar dat is dan ook weer typisch. Hier protesteert men als een andere cultuur zich teveel opdringt aan onze eigen cultuur. Maar als we ergens anders naar toe trekken voor vakantie of te werken verwachten we plots wel dat de lokale cultuur zo maar weg dient te ruimen voor de onze...Mijn ervaring :
Ik heb 6 maand in een islamitische democratische republiek geleefd .
Wat ik denk , zeg ik .
Een amerikaan die al jaren aan de slag was in dit land zei mij ; Janssens , hou je mond , of je hebt niet lang meer te leven .
Ik heb hem op zijn woord genomen , ons boeltje opgepakt en weg waren wij .
Koekoe , hier zijn we dan terug , in ons leuke landje .
Dit heeft niets met cultuur te maken beste , ik heb het hier over vrije meningsuiting ( er komt meer , op gepaste tijd : preuve a l'appui : geen toetsenbord problemen gehad deze keer ) .Maar dat is dan ook weer typisch. Hier protesteert men als een andere cultuur zich teveel opdringt aan onze eigen cultuur. Maar als we ergens anders naar toe trekken voor vakantie of te werken verwachten we plots wel dat de lokale cultuur zo maar weg dient te ruimen voor de onze...Mijn ervaring :
Ik heb 6 maand in een islamitische democratische republiek geleefd .
Wat ik denk , zeg ik .
Een amerikaan die al jaren aan de slag was in dit land zei mij ; Janssens , hou je mond , of je hebt niet lang meer te leven .
Ik heb hem op zijn woord genomen , ons boeltje opgepakt en weg waren wij .
Koekoe , hier zijn we dan terug , in ons leuke landje .
Misschien ook democratie ?Vrije meningsuiting is een typisch Westers cultureel gebruik dat in talloze andere culturen ofwel slechts in zeer afgezwakte vorm bestaat of zelfs volledig niet...
Dat valt moeilijk te bevatten voor ons net zoals het voor die andere culturen moeilijk te bevatten is dat een dergelijk ding bij ons wel bestaat.
een kruisje van hoop en al 2 cm op zijn langst is idd heel uitdagendZie voorgaande berichten als reden voor het verzoek dit kruisje weg te bergen.
Hier op straat ga je ook niet rondlopen met een swastika aan een ketting of een dubbele bliksemschicht op een schouderpatch ( dacht dat deze zelfs hier gewoon ronduit verboden zijn bij wet terwijl in andere culturen het semi-religieuze symbolen zijn)?
...